München egyelőre nem versenytársa az amszterdami PLMA-nak
A PLMA (Private Label Manufacturers Association) a saját márkát gyártó cégek szövetsége. Minden évben szakkiállításokon ad lehetőséget a gyártóknak, hogy bekerülhessenek a kereskedelmi láncokba. A legismertebb az amszterdami PLMA, amelynek a november végi müncheni, hasonló profilú rendezvény egyelőre nem jelent komoly konkurenciát.A saját márka lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy jó minőségű árut vegyen meg sokkal olcsóbb áron, mint a polcon szereplő, már ismert márkás termékeket mind food, illetve non-food kategóriában.
A saját márkás termékek piaci súlya az Egyesült Államokban 23-24, míg Európában több helyen már 30-40 százalékos. Európán belül Hollandiában a legmagasabb.
A világ más tájain jóval alacsonyabbak ezek a mutatók. Japánban a saját márkák részesedése a 10 százalékot is alig éri el. Ennek oka, hogy a japán piac nagyon szét van aprózva: majdnem 2000 különböző szupermarketlánc működik az országban. Ha összehasonlítjuk az európai üzletekkel, akkor a japán boltok sokkal kisebb alapterületű helyiségek.
Latin-Amerikában a kereskedelmi márkák csak 5 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Ennek az az oka, hogy hiányzik a középréteg; a lakosság 90 százaléka szegény, 10 százaléka pedig nagyon gazdag.
Kevés látogató Münchenben
Münchenben tavaly került megrendezésre az első Private Label kiállítás, november 25–26. között. Nekem is lehetőségem adódott ellátogatni a rendezvényre.
Úton a kiállítás felé, először az volt szokatlan számomra, hogy a taxisofőr nem is hallott erről a kiállításról. Ezzel ellentétben Amszterdamban viszont érdemes már előző nap taxit rendelni, ha az adott napon időben el szeretnénk jutni a kiállításra, nem beszélve a zsúfolásig telt szállodákról. A szakkiállításra is érdemes jóval előre feliratkozni a visitorok listájára, mert különben hosszú, kígyózó sorok várnak a regisztrációra, és ha szerencséje van az embernek, akkor csak egy órát kell sorban állni.
Mindezzel szemben Münchenben összesen egy pavilon volt. Amikor megérkeztem a kiállítás helyszínére, sehol egy embert nem láttam. Azt hittem először, hogy rossz helyen járok, hiszen az emlékeimben az szerepel, hogy hatalmas embertömeg várja, hogy bejuthasson egy ilyen kiállításra.
A regisztráció is pillanatok alatt megtörtént. Míg Amszterdamban kategóriánként külön pavilonba vannak szeparálva a standok, addig itt ezt a kérdést úgy oldották meg, hogy a food termékeket a pavilon bal, míg a non-food termékeket a pavilon jobb oldalában lehetett megtalálni. Nem voltak közösségi standok sem, Magyarországról is csak néhány gyártó képviseltette magát. Ebben nagy szerepe lehetett, hogy az AMC nem támogatta ezt a szakkiállítást.
Külföldi gyártókkal elbeszélgetve azt tapasztaltam, hogy a kiállítók többsége csalódott a müncheni rendezvényben a látogatók számát tekintve. Abban reménykedtek, hogy a kétnapos rendezvény folyamán lehetőségük lesz a nagy német láncokkal, mint Metro, Markant, Rewe Group stb. tárgyalni. A müncheni szakkiállítás a várt eredményeket nem hozta, és talán az európai városok egyike sem versenyezhet népszerűségében Amszterdammal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Újabb belgiumi csokoládégyárban észleltek szalmonellafertőzést okozó baktériumot
Egy újabb belga csokoládégyár üzemében azonosították azt a bélfertőzést okozó…
Tovább olvasom >Kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidl-ben
A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól…
Tovább olvasom >Családbarát Munkahely címet kapott a METRO
Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy…
Tovább olvasom >