Mozgásban az üzlet

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 22. 08:00

Azt ugyan nem mondhatjuk még, hogy a toptrendek között sorolják a mozgóárusok egyébként tényleg meglepően gyors térnyerését, de az biztos, hogy az ebédjüket gyakran parkokban, utcákon fogyasztó amerikaiak nagyon vevők a furgonokból, konténerekből árusított finomságokra. Ha a régi fagylaltos vagy hot dogos tricikliket tekintjük alapnak, annak ma a sokadik hatványát jelentik a nagyvárosokban tucatjával megjelenő kisteherautós – sokszor egyetlen, néha több járművel működő – vállalkozások, amik hagyományos, etnikai vagy vegetáriánus ételeket, esetleg édességeket kínálnak. És hogy a dologban valóban lehet üzlet (és ennélfogva jövő), arra talán nem kell jobb bizonyíték, mint hogy az Államokban komoly „étterembirodalommal” rendelkező Daniel Boulud (akinél „Helyt állni New Yorkban” sorozatunk hőse is dolgozik) tavaly év végén beszállt a mozgóüzletbe, sőt, január végén arról is hírt adtak az ottani lapok, hogy egy kísérlet erejéig Alain Ducasse is csatlakozik Bouludhoz.
Ha valaki, akkor ezek a tipikusan 21. századi vendéglátási formák igen jól ki tudják használni a 21. századi kommunikációs lehetőségeket: magától értetődően ott vannak minden közösségi médiában, méghozzá nem kis sikerrel: ahogy erről már októberben például hírt adtunk, egy ilyen „étkezőkocsi”, a Los Angeles-i Kogi, néhány hónap alatt 35 ezer Twitter-követőt szerzett magának.
Természetesen minden hasonló vállalkozás ott van a Twitteren, a Facebookon és hasonló szájton, így az sem meglepetés, hogy ezeket – célcsoportjuk földrajzi közösségére építve – városok szerint is elkezdik gyűjteni. Az első ilyen speciális honlap, a www.roaminghunger.com nemcsak felsorolja és közvetíti jó néhány nagyvárosból az utcákon árusító mozgóárusokat és ajánlatukat, de jelzi pillanatnyi helyzetüket, sőt, kínálatuk és kedveltségük szerint csoportosítja is őket.

Kapcsolódó cikkeink