MNKH: a kereskedőház közreműködésével 600 üzletet kötöttek a magyar kkv-k a külpiacokon
Az elmúlt három évben több mint 600 sikeres ügyletet bonyolítottak le külpiacon a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) több mint 10 milliárd forint értékben a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szolgáltatásainak igénybe vételével – mondta Oláh Zsanett, az MNKH Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek csütörtökön a Budapesten megrendezett Master of Business üzleti találkozón.
A kereskedőház másodszor rendezte meg a Master of Business üzleti találkozót, ahol a kereskedőház 50 országból érkezett partnerei és 200 anyaországi és határon túli magyar kkv képviselői közvetlenül beszélhették meg az adott térség üzleti lehetőségeit.
Oláh Zsanett hangsúlyozta, a kiemelt partnerek külpiacon elért eredményei mutatják, hogy a kereskedőház munkája eredményes, a sikerhez szükség volt a kereskedőház kiemelt partnereire, az exportképes magyar kis- és középvállalkozások teljesítményére is.
A vezérigazgató kiemelte, a kereskedőház a világ valamennyi térségében tud sikereket felmutatni, köztük a Kárpát-medencében, Dél-Amerikában, Távol-Keleten.
Oláh Zsanett fontosnak nevezte, hogy a nemzeti kereskedőház minél több országban legyen jelen, és minden szektorban a versenyképes vállalkozások számára üzleti lehetőséget hozzon.
A vezérigazgató elmondta, a nemzeti kereskedőház az elmúlt években több ezer kkv-nak tudott olyan eszközt adni, amely üzleti sikerhez vezetett, ez lehet kiállítás, exportfejlesztési képzés.
Kiemelte, hogy a kereskedőház partnerminősítő rendszerében cégre szabottan megmondja kkv-partnerének, hogy hol tart a vállalkozás exportképessége, illetve milyen kompetenciákat kellene fejlesztenie. A minősített kkv portfólióját megküldik a kereskedőház külföldi partnereinek az ottani piaci lehetőség feltérképezésére, majd a kapott visszajelzések alapján a vállalkozás eldöntheti, melyik piacra akar belépni, és erre forrást is áldozni – mondta Oláh Zsanett.
A kereskedőház nemrégiben kidolgozta és bemutatta a „Build your city” koncepciót. Eszerint a cégeket integrálják városfejlesztéshez kapcsolódó nagyobb témakörökhöz, például építés, közlekedés, technológia területeken. A programba bekerülő cégek konzorciumot hozhatnak létre egy-egy nagyobb külföldi projekt megvalósítására, így azok a kisvállalkozások is nemzetközi referenciát, külpiaci lehetőséget kapnak, amelyek önállóan nem tudnának tenderen indulni, megbízáshoz jutni – hangsúlyozta a kereskedőház vezérigazgatója.
Hozzátette: a Build your city program azt is lehetővé teszi, hogy a nemzeti kereskedőház külföldre komplett fejlesztési megoldásokat ajánljon magyar vállalkozások részvételével, a keretrendszerbe bekerülhetnek a Kárpát-medencei magyar vállalkozások is.
A vezérigazgató elmondta, a Magyar Nemzeti Kereskedőház folyamatosan optimalizálja képviseletét, újabb területekre lép, az idén az első negyedév végére Japánban nyit irodát, és további két amerikai képviseletet létesít május végén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >