Mitől költ többet az éttermi vendég?
A Tork legújabb európai felmérése arra keresett választ, hogyan növelhetik az éttermek a forgalmukat újszerű digitális megoldásokkal: az online felületek vonzzák be a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást.
A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. A Tork új kutatása pedig arra is rávilágít, hogy bizony a digitális marketing világában is otthon kell legyenek. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat. Vagyis ha egy étterem tulajdonos nem tart lépést a korral kevesebb bevételre tehet szert és persze ennek ellenkezője is igaz.
Kell az online jelenlét, de még értékesebbek az étteremben lévő hirdetési felületek
A vezető globális higiéniai vállalat felmérése nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését. A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.
A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:
• Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:
o A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé
o A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában
o A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala
Az étteremlátogatók 57%-a nagyra értékeli, ha egy vendéglátóhely aktuális kínálatát a közösségi médiában is közzé teszi. Segítségével a közepes és kis étteremláncok nagyobb lehetőséget kapnak arra, hogy megszólítsanak egy szélesebb közönséget, de az éttermen belül elhelyezett marketing eszközök is nagyon fontosak, erre pedig sokszor még kevesebb figyelem jut. Az étteremtulajdonosok túlterheltek és tudjuk, hogy sok esetben nincs elegendő idejük a marketingre, pedig ez bevételnövekedést is hozhat.” – hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a Tork marketing menedzsere.
• Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem.
o A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ
o A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek
• Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre.
o A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe
o A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe
o A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen
TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet:
• Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő
• 66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű
• A megkérdezettek 63%-a válaszolta azt, hogy egy étterem egyedi koncepciójának döntő szerepe van abban, hogy újra felkeresi-e a helyet
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >