Mit vesznek mostanában az amerikaiak?

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 05. 05. 00:16

A betárazó pánikbevásárlások után az amerikai fogyasztók az otthonlétet élhetőbbé, élvezetesebbé tevő árucikkek felé fordultak.

Vásárlók az USA-ban

A bespájzolás után már inkább az otthoni életet élvezetesebbé tevő cikkeket keresik az amerikai vevők

Az amerikai lakosság nagy része tudja, hogy kell felkészülni a vészhelyzetekre, hiszen az időjárási viszonyok, hóviharok, hurrikánok időről-időre próbára teszik őket. Tudják, hogy ilyenkor akadozik az ellátási lánc, ezért is spájzoltak be átlagosan 4 hétre való ennivalót. Ahogy azonban egyre világosabbá válik, hogy az ellátási lánc működik, az átlagos otthoni készletek 2 hét körülire álltak be és a túlhajszolt bevásárlási láz is lecsillapodott. Ugyanakkor egyre inkább az otthonlét feszültségeit oldó és jobbá tevő termékek beszerzésébe fogtak.

Alkohol, lőfegyver, sportszerek

Mindenkinek mást jelent az alapvető szükséglet. Az alkohol és lőfegyver eladások látványosan növekedtek az USA-ban április elejéig. Több sörös cég hirdet a közösségi média bevonásával akciókat. A Coors Light #coulduseabeer kampányában félmillió doboz sört oszt szét. A Twitteren barátok küldhetnek egymásnak egy kör jó hideg sört és a főzéshez is adnak ötleteket sört tartalmazó ételek  receptjeivel. A Busch pedig elmaradt esküvőjükért kárpótolja a párokat sörrel.

Jól jönne egy sör kampány a Coors Light szervezésében

„Jól jönne egy sör” kampány a Coors Light szervezésében

Ugyanakkor az utazás 95%-kal, a luxuscikkek 71%-kal, a ruházat 76%-kal a kiegészítők 84%-kal csökkent forgalmat mutatnak előző év áprilisához képest a fizikai és az online csatornákban egyaránt. Kivételt jelentenek és megnőtt a kereslet a maszkok, kendők, sálak iránt, amik az arc eltakarására szolgálhatnak- A hálóruhák eladása az átlagnál jóval kevésbé, csak 30%-kal csökkent.

Az otthon főzés művészete

Felfutott a kereslet a konyhai kisgépek irántAz egyik legnagyobb változás a konyhákban tapasztalható. Egy kutatás szerint a lakosság 35-40%-a életében először elkezdett házi, otthon készült ételeket fogyasztani. Ráadásul az újdonsült szakácsoknak a létfenntartás mellett élvezetet, szórakozást is jelent a főzés. Az élmény tovább fokozható a konyhai céleszközökkel, így nem csoda, ha ezek eladása folyamatosan növekszik. A kenyérsütő gép és a szendvics sütő lettek a kisgépeladások sztárjai, de a rizsfőző, a vákuumos lezárók a maradék tárolására és a szódagépek forgalma is felfutott.

Egyre kedveltebb az otthon főzés

Egyre kedveltebb az otthon főzés az USA-ban is

A tavaszi felmelegedések miatt a kertészkedési kedv is fellángolt és a főzéssel összhangban elkezdődött a fűszernövények ültetése is. Hasonló trendeket tapasztaltak a 2008-as válságban is. Mindezek mellett megnőtt az igény az immunerősítő táplálék kiegészítőkre, vitaminokra, nyugtatókra  és nagyobb az igény a vigasztaló ételekre, a kekszekre és chipszekre is.

Vigasztaló kedvencek az elzártságban

Az utóbbi hetekben sokan szereztek be új háziállatot, megnőtt a befogadások, adoptálások és vásárlások száma is. Az első negyedévben az állateledel és állattartás kategória átlagosan 35%-kal emelkedett az USA-ban, amit a törzsvevők kezdeti bespájzolása után az új gazdik megjelenése okozott. Általános jelenség, hogy szorult helyzetben a kisállattartók először saját fogyasztásukat fogják vissza és amíg csak tehetik kényeztetik házi kedvenceiket.

Szépségápolás és játék

A szépségszalonok és fodrászatok bezárása, ugyanakkor az online értekezletek és virtuális találkozók felszaporodása miatt az emberek rákényszerültek az otthoni szépítkezésre. A hajvágók eladása egy Nielsen adatokat bemutató CNN riport szerint 166%-kal emelkedett, míg a hajfestékek forgalma 23%-kal nőtt.

Hajfestés otthon

A fodrászok és kozmetikusok bezártak, így fellendült az otthoni szépítkezés

A szórakozás hagyományos formái reneszánszukat élik. A képernyőkből is elege lehet az embereknek. A nyomtatott könyvek, főként a vallás, főzés és barkács témájúak eladása, annyira megnövekedett, hogy több üzletben vissza kellett venni a korábban elbocsájtottakat, a rendelések kezelésére. A puzzle játékok közül a fa változatok, a táblás társasjátékok közül pedig a klasszikus kiadások a legkeresettebbek. Itt közrejátszhat az otthon tanulás, az edukációs célok vásárlói döntést befolyásoló hatása is.

Elfeledett hobbik éledtek újjá, a barkácsolás, kézműveskedés, de még a madármegfigyelés is új lendületet kapott az USA-ban. A kapcsolódó eladások, például a madáretetők, madáreleség, madár kényeztető finomságok értékesítése 91%-kal növekedett.

Jön a kinti szezon

A nyár közeledtével a kinti eszközök forgalmának növekedésére számítanak az USA-ban is. Aki csa teheti az udvarát, kertjét is az élmények forrásává teszi majd, így a vizes játékok, medencék, csúszdák, szabadidős sporteszközök, outdoor játékok és a grillezés, a barbecue kellékeinek forgalmi fellendülésére számítanak. A vásárlási alkalmak most nem a klasszikus sémákat követik és a fenntarthatósági szempontok is hátrébb sorolódtak, sokkal inkább jellemző a kényelem, a szórakozás, az unaloműzés és élményszerzés megvalósítása.

Kátai Ildikó

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink