Mit tehet egy nagyvállalat a hulladékcsökkentésért?
Az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretében a HELL ENERGY online edukációs kampánnyal hívta fel a figyelmet a környezetbarát csomagolóanyagok használatára, az egyszer használatos műanyagok és a PET palackok visszaszorításának fontosságára. A közösségi média kampányban közel 120 ezer emberhez jutottak el azok az ötletek, gyakorlati tanácsok, melyeket a vállalat maga is alkalmaz, és egyben példaként is szolgálhatnak mások számára.
Az Európai Hulladékcsökkentési Hetet minden év novemberének utolsó hetében rendezik meg, a program küldetése, hogy megszólítsa az embereket és felhívja a figyelmet a hulladékcsökkentés jelentőségére – nem csak ezen az egy héten, de hosszútávon is. A 2009-ben indított kezdeményezésben résztvevő országokban egy teljes héten keresztül a lelkes önkéntesek saját ötleteikkel hívják fel a figyelmet a tudatos hulladékgazdálkodásra, a hulladék keletkezésének megelőzésére, a keletkezett mennyiség csökkentésére, a termékek újrahasználatára, valamint az újrahasznosítás fontosságára.
A HELL ENERGY először csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, a hét folyamán a cég bemutatta saját intézkedéseit, melyekkel inspirálni szeretne másokat is.
Mi a két legfontosabb üzenete az Energiatudatos Vállalat 2020 díjat elnyerő HELL ENERGY-nek?
Környezettudatos döntés, ha vásárlásnál a PET palackos termékek helyett az alumínium dobozos italcsomagolást választjuk:
A hulladékcsökkentés a felelős vásárlással kezdődik. A környezetkárosító PET palackok mennyisége kritikus méreteket ölt. A világméretű problémára az jelenthet megoldást, ha megpróbáljuk megakadályozni, hogy még több műanyag palack kerüljön forgalomba, hiszen újrahasznosítási képessége még rendkívül alacsony, a 2020-ban gyártott műanyag palackoknak (PET) csak 13 százaléka kerül újrahasznosításra. Ezzel szemben az alumínium italdoboz 100%-ban és végtelenszer újrahasznosítható. A valaha gyártott alumínium 75 százaléka ma is forgalomban van, ez -bármilyen hihetetlennek is tűnik- azt jelenti, hogy az az alumínium italosdoboz, amiből nagyapáink is ittak, azt unokáink éppúgy használhatják majd, hiszen a körforgás végtelenszer ismételhető. A HELL ENERGY ráadásul hamarosan legalább 75%-ban újrahasznosított alumínium dobozokba csomagolja termékeit. A megoldás tehát már elérhető a boltok polcain, ezért mindig döntsünk tudatosan és gyűjtsünk szelektíven.
Minden vállalatnak nemcsak saját működését kell környezettudatossá tennie, de vásárlóit és beszállítóit is erre kell ösztönöznie:
A HELL beszerzési stratégiája jó példa más vállalatok számára is. A cég a beszállítóit is folyamatosan értékeli a környezeti stratégiájuk alapján, és minden területen a környezetbarát, környezetkímélő megoldásokat választja. A HELL ENERGY Magyarország szikszói székhelyén és telephelyein is szelektíven gyűjti a keletkezett hulladékot, sőt a gyártásközi hulladékot100 százalékban visszaforgatja újrahasznosításra. Azonban ennél többet is tehet egy vállalat azzal, hogy a fogyasztókat is környezettudatosságra, szelektív hulladékgyűjtésre ösztönzi.
A HELL ENERGY üdítő és jegestea márkája, a XIXO Magyarországon elsőként indított újrahasznosításra ösztönző promóciót, melyben a vásárlók segítségével közel négyszázezer aludobozt gyűjtött vissza. A legújabb XIXO kampány középpontjában is a tudatos vásárlás és szelektív hulladékgyűjtés áll.
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Business Days 2020 – Nem maradtunk el…
A koronavírus sem tudta legyűrni a Lánchíd Klubbal közösen megrendezett…
Tovább olvasom >Már 20 milliós megtekintésnél jár Havasi Balázs és a HELL közös klipje!
A HELL ENERGY jubileumi reklámfilmjéhez írt „The Road” elérte a…
Tovább olvasom >XIXO Tonic és XIXO Ginger Ale
Eljön az idő, amikor már üdítőitalban is keressük a nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csalók küldenek sms-t vagy e-mailt az Aldi nevében
Csalók az Aldi nevében küldenek sms-ben vagy e-mailben értesítést a…
Tovább olvasom >Tengeri konténerekben gyártana élelmiszert az Unilever
A digitális gyárakat pillanatnyilag Hollandiában vizsgáztatják, és a tervek szerint…
Tovább olvasom >A hazai éttermekért hív összefogásra a Szentkirályi Magyarország
Online médiakampányt indít hazánk meghatározó élelmiszeripari vállalata a koronavírus-járvány miatt…
Tovább olvasom >