Mit ér a termék, ha magyar?
A karácsony közeledtével egyre többet költünk, és a vásárlás hevében nem mindig tartjuk szem előtt, hogy pontosan milyen terméket is veszünk meg. Magyar márkát venni pedig egyre inkább tudatos és trendi vásárlói magatartás, amelyet az ünnepek előtt is fontos szem előtt tartanunk. Ebben segít a „Magyartól vedd a magyart!” weboldal, amely utat nyit a magyar termék felé.
Egyre nő azon vásárlók köre, akik törekszenek, akár a napi rutinbevásárlás során is arra, hogy magyar termékeket vegyenek le a boltok polcairól. Nem könnyű eligazodni az árurengetegben, gyakran hosszasan böngészni kell a címkéket, hogy kiderüljön, honnan származik a kezünkben tartott termék, ráadásul számos tévhit is megzavarhat bennünket. Kevesen tudják például, hogy a piacvezető csokival bevont túrórúd márka már régen nem magyar cég terméke.
A magyar márkák többnyire nem élvezhetik a tömegekhez szóló reklámozás előnyeit, így a piacon ismeretlenül nehéz eljutni a vásárló kosaráig. Számos törekvés indult már hazánkban, hogy élénkítse az érdeklődést a magyar termékek iránt, és kisebb-nagyobb sikereik mutatják, hogy sokakban él az igény, hogy jó minőségű hazait vásároljanak, a silány olcsó tömegtermékek helyett.
Az egyik legjobban fejlődő ilyen törekvés, a „Magyartól vedd a magyart!” önszerveződő közösség, amely egyedülálló, magyar termékeket felvonultató adatbázisával valódi segítséget nyújt a vásárlóknak az eligazodásban. Weboldalukon kategóriákba rendezve megtalálható számos magyar termelő és gyártó, akiknek sokszor nehéz a helyzetük, annak ellenére, hogy kiváló minőséget, és megfizethető árakat tudnának kínálni, ám a nagytömegek vásárlóhelyéhez, a hipermarketek polcaihoz eljutni rettentően nehéz.
„Tudjuk jól, hogy mennyire szívvel és lélekkel termelnek ezek a magyar kis és középvállalatok, és segíteni akarunk rajtuk és egymáson, mert nyilvánvaló, hogy ha ők fejlődni tudnak azzal a magyar gazdaság is épülhet, és ezzel minden magyar jól jár.” – nyilatkozta Lázár Lajos a Magyartól vedd a magyart! egyik vezetője. „Lehetőséget kerítettünk arra, hogy megmutathassák magukat a magyar termékek, és a színes és csillogó reklámok helyett, egy hiteles és őszinte videóval szólhassanak a magyar vásárlókhoz.”
A legnagyobb videómegosztó oldalon látható első kisfilmjük négy hazai márkát mutat be, melyek a vásárlók kegyeit keresve töretlen lelkesedéssel állítják elő termékeiket. A videó hosszabb, 21 perces változata mélyebb betekintést ad az egyes gyártók kulisszatitkaiba.
” Fontosnak éreztük, hogy még karácsony előtt elindítsuk ezt az új bemutatkozási lehetőséget, mert az ünnep közeledtével megnövekvő vásárlási kedvből talán már ezek magyar termékek is részesülni tudnak, és akár a fa alá is magyar ajándék kerülhet.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >