Mire jöhet még ársapka? A trappista sajt vezet
Még nem derültek ki a részletei Orbán Viktor múlt pénteken bejelentett nyilatkozatának, hogy milyen új termékekkel bővül az ársapkás termékek listája. Mivel a szeptemberi, 20,1 infláció esetében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai azt mutatják, hogy az élelmiszerek 35,2 százalékkal drágultak egy év alatt, nyilván ebben a körben lesznek az “érintett” termékek. Jó eséllyel a trappista lesz az egyik ilyen.
Akár már a héten dönthet a kormány az újabb ársapkás termékről. A Pénzcentrum differenciáltabb listáját a trappista kilós átlagára vezeti, 95, 4 százalékkal nőtt. A kenyér és a vaj/margarin után a tejföl következik a drágulásban, 87 százalékkal – írja az ATV a Pénzcentrum listája nyomán.
A Pénzcentrum listája azt mutatja: a spagetti 68 százalékkal drágult, a csirkecomb 65 százalékkal, a marhahús rostélyos 59 százalékkal, a 200-250 grammnyi őrölt kávé 58 százalékkal, míg a 10 darab tojás 57 százalékkal, a rizs pedig 56 százalékkal.
Az árstopok nem örökre szólnak, de várhatóan nem csak év végéig maradnak. Erre Nagy Márton gazdasági miniszter szavaiból lehet következtetni, aki a legutóbbi Kormányinfón azt mondta: amíg az infláció indokolja, fenn kell tartani az ársapkákat. A kormány szerint pedig háborús és szankciós infláció van.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Egyre durvul a zsugorinfláció
A mosogatószer, az édességek, a tejföl, a túró, a kefir…
Tovább olvasom >K&H: Lassú emelkedés kezdődhet a kkv-knál
Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >