Minta-webáruház és internetes kutatólabor segíti a fogyasztóvédelmet
Szeptember végén lezárul a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztését segítő projekt, amelyhez 350 millió forint uniós támogatást nyertek el az Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében – közölte Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megbízott főigazgatója a budapesti projektzáró rendezvényen pénteken.
A fogyasztóvédelmi hatóság célul tűzte ki az idén, hogy a hagyományos hatósági tevékenység mellett kiemelt hangsúlyt fektet a szemléletformálásra, a fogyasztók és a vállalkozások tájékoztatására, ezáltal a fogyasztói tudatosság és a fogyasztói bizalom erősítésére – mondta a megbízott főigazgató.
Szente István felidézte, hogy a projekt keretében közvélemény-kutatást is végeztek. Ebből egyebek mellett kiderült, hogy a fogyasztók negyede évente legalább egyszer találkozik olyan termékkel vagy szolgáltatással, amely nem felel meg az elvárásoknak, de a válaszadók 40 százaléka semmilyen formában nem ad hangot elégedetlenségének.
A januárban indított, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) partnerségével megvalósított projekt során egyebek mellett megalapozták, illetve elkészítették az új fogyasztóvédelmi középtávú stratégiát – ismertette a megbízott főigazgató.
Minta-webáruházat hoztak létre azoknak a vállalkozásoknak, amelyek terjeszkedni szeretnének az elektronikus kereskedelem területén.
A munka során felülvizsgálták a folyamatokat, valamint a stratégiai célt jelentő online kereskedelem ellenőrzése érdekében internetes kutató labort is létrehoztak.
A projekt részeként a fogyasztóvédelmi hatóság, a fejlesztési tárca és a területi kormányhivatalok fogyasztóvédelemért felelős munkatársai továbbképzéseken vettek részt.
Megújították az NFH együttműködési rendszerét is a fogyasztóvédelmi intézményrendszerben jelen lévő társhatóságokkal és civil szervezetekkel – emelte ki Szente István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >Az online csatorna már a francia élelmiszerpiac 10%-át adja
A Kantar friss adatai szerint az online értékesítés a teljes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >