Minta-webáruház és internetes kutatólabor segíti a fogyasztóvédelmet
Szeptember végén lezárul a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztését segítő projekt, amelyhez 350 millió forint uniós támogatást nyertek el az Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében – közölte Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megbízott főigazgatója a budapesti projektzáró rendezvényen pénteken.
A fogyasztóvédelmi hatóság célul tűzte ki az idén, hogy a hagyományos hatósági tevékenység mellett kiemelt hangsúlyt fektet a szemléletformálásra, a fogyasztók és a vállalkozások tájékoztatására, ezáltal a fogyasztói tudatosság és a fogyasztói bizalom erősítésére – mondta a megbízott főigazgató.
Szente István felidézte, hogy a projekt keretében közvélemény-kutatást is végeztek. Ebből egyebek mellett kiderült, hogy a fogyasztók negyede évente legalább egyszer találkozik olyan termékkel vagy szolgáltatással, amely nem felel meg az elvárásoknak, de a válaszadók 40 százaléka semmilyen formában nem ad hangot elégedetlenségének.
A januárban indított, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) partnerségével megvalósított projekt során egyebek mellett megalapozták, illetve elkészítették az új fogyasztóvédelmi középtávú stratégiát – ismertette a megbízott főigazgató.
Minta-webáruházat hoztak létre azoknak a vállalkozásoknak, amelyek terjeszkedni szeretnének az elektronikus kereskedelem területén.
A munka során felülvizsgálták a folyamatokat, valamint a stratégiai célt jelentő online kereskedelem ellenőrzése érdekében internetes kutató labort is létrehoztak.
A projekt részeként a fogyasztóvédelmi hatóság, a fejlesztési tárca és a területi kormányhivatalok fogyasztóvédelemért felelős munkatársai továbbképzéseken vettek részt.
Megújították az NFH együttműködési rendszerét is a fogyasztóvédelmi intézményrendszerben jelen lévő társhatóságokkal és civil szervezetekkel – emelte ki Szente István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Az élelmiszerinfláció előnye: tudatosabbak lettek a fogyasztók?
A gazdasági helyzet változása hatással van a fogyasztói magatartásra Európa-szerte,…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >