Minta-webáruház és internetes kutatólabor segíti a fogyasztóvédelmet
Szeptember végén lezárul a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztését segítő projekt, amelyhez 350 millió forint uniós támogatást nyertek el az Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében – közölte Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megbízott főigazgatója a budapesti projektzáró rendezvényen pénteken.
A fogyasztóvédelmi hatóság célul tűzte ki az idén, hogy a hagyományos hatósági tevékenység mellett kiemelt hangsúlyt fektet a szemléletformálásra, a fogyasztók és a vállalkozások tájékoztatására, ezáltal a fogyasztói tudatosság és a fogyasztói bizalom erősítésére – mondta a megbízott főigazgató.
Szente István felidézte, hogy a projekt keretében közvélemény-kutatást is végeztek. Ebből egyebek mellett kiderült, hogy a fogyasztók negyede évente legalább egyszer találkozik olyan termékkel vagy szolgáltatással, amely nem felel meg az elvárásoknak, de a válaszadók 40 százaléka semmilyen formában nem ad hangot elégedetlenségének.
A januárban indított, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) partnerségével megvalósított projekt során egyebek mellett megalapozták, illetve elkészítették az új fogyasztóvédelmi középtávú stratégiát – ismertette a megbízott főigazgató.
Minta-webáruházat hoztak létre azoknak a vállalkozásoknak, amelyek terjeszkedni szeretnének az elektronikus kereskedelem területén.
A munka során felülvizsgálták a folyamatokat, valamint a stratégiai célt jelentő online kereskedelem ellenőrzése érdekében internetes kutató labort is létrehoztak.
A projekt részeként a fogyasztóvédelmi hatóság, a fejlesztési tárca és a területi kormányhivatalok fogyasztóvédelemért felelős munkatársai továbbképzéseken vettek részt.
Megújították az NFH együttműködési rendszerét is a fogyasztóvédelmi intézményrendszerben jelen lévő társhatóságokkal és civil szervezetekkel – emelte ki Szente István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >NAV: a lakosság csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >