Magazin: Minőségi kapcsolat
Az ipartestület év végi gálaebédjének főszponzora a Budapesti Nagybani Piac Zrt. volt. A cég és a vendéglátás kapcsolatáról beszélgettünk Házi Zoltán vezérigazgatóval.
– Miért döntöttek úgy, hogy támogatják az MVI gálaestjének megrendezését?
– A Budapesti Nagybani Piac szerepéből adódóan kötelességének érzi, hogy a vendéglátás egyik hazai csúcsrendezvényét lehetőségei szerint támogassa. A hazai éttermek fontos partnerei a zöldség-gyümölcs piacnak akár közvetlen vagy közvetett módon is. Alapvető célunk, hogy a hazai beszerzés fő forrásának – a széles, és naponta frissülő választékával – a budapesti zöldség-gyümölcs nagybani piacot tekintsék.
– Milyen új, a hazai vendéglátósokat érintő terveik vannak 2018-ra?
– Idén is lépéseket teszünk, hogy a piacra látogató partnereink jobb körülmények között tudjanak dolgozni, árut vásárolni. Tovább folytatjuk a frissen a nagybaniról kampányt és a Piac éjszakája rendezvényt, ami lehetőséget ad, hogy a piac működéséről, széles választékáról, sokszínűségéről a szakmát és a lakosságot tájékoztassuk.
– Milyen ma Ön szerint a hazai vendéglátás színvonala?
– Az elmúlt évtizedekhez képest óriási a fordulat. Ehhez nagy segítséget jelentett, hogy az első Michelin-csillag megszerzését követően az éttermek elhitték, hogy ez Magyarországon is elérhető, sőt, a színvonalat tartani is lehet. Ma is négy csillagos étterem várja a vendégeket. A legjobbak közül is kiemelném a Costest és a székesfehérvári 67-et. A sikerhez hozzájárult az is, hogy az elmúlt években az ország, azon belül is Budapest a turisták legkeresettebb úti céljai közé került.
A minőségi és a különleges áruk iránt nő a kereslet, ezt a piac áruforgalmán is látjuk. A minőségi vendéglátás iránt elhivatottak igyekeznek a piacon megtalálni a megfelelő alapanyagokat.
– Hogyan alkalmazkodnak az aktuális trendekhez, a fogyasztói igények változásához?
– A trendek a praktikusság, életszerűbb étkezések irányába mutatnak elmozdulást. Egyre színesebb a kínálat a streat food éttermek területén is, ami ugyancsak bővíti a zöldség-gyümölcs alapanyagot vásárló vevőink körét. Nagyobb hangsúlyt kap a házias készítés, legyen szó húsról, fűszerről, savanyúságról. Nő a jelentősége a „hiper-lokális” beszerzési forrásoknak. Új trend az élelmiszer-veszteség csökkentése, ami nemcsak a vendéglátásban, hanem az élelmiszer-kereskedelemben is teret nyer. A zöldség-gyümölcs piacon is igyekszünk ehhez a szemléletváltáshoz megnyerni a termelőinket és a vásárlóinkat. Ezt segítendő, üzemeltetünk egy gyűjtő hűtőkonténert, amely átmeneti tárolást biztosít a beszállított termékeknek, amíg az az Élelmiszerbank közreműködésével a rászorulókhoz nem kerül. //
Kapcsolódó cikkeink
9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >Uborkaárak: Drágulás Európában
Az uborka ára jelentősen megemelkedett az európai nagybani piacokon az…
Tovább olvasom >Minimálisan változott a fürtös paradicsom ára
A WPTC októberi előrevetítése szerint Magyarországon az ipari paradicsom mennyisége…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >