A minőséget kell megcéloznia a magyar vendéglátásnak
A magyar vendéglátás ár-érték aránya elismerten kedvező, de az ágazat további fejlődése érdekében a minőséget és a fizetőképes külföldi keresletet kell megcéloznia – mondta Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumának elnöke szombaton az M1 aktuális csatorna esti műsorában.
Közölte: a tavalyi vizes világbajnokság alatt a budapesti szállásárak elérték az osztrák főváros árait, de ez elsősorban nem a megnövekedett keresletnek köszönhető, hanem annak, hogy jobban fizető vendégek érkeztek Magyarországra.
Kiemelte, hogy a belföldi vendéglátás nem egységes, hiszen a régiós vetélytársakkal szemben is versenyképes vállalkozások mellől még nem tűntek el a szabálytalanul működő cégek.
Az előbbieknek kedvez a vendéglátás áfájának további csökkentése, amely egyúttal a vendéglátásban dolgozó vállalkozások bérköltségeinek növekedését is ellentételezi – tette hozzá.
Princzinger Péter szerint az ágazat legfontosabb feladata a jól képzett munkaerő ösztönzése, hogy a vendéglátásban dolgozók ne menjenek külföldre, a munkaerőpiacra belépők Magyarországon álljanak munkába.
Hangsúlyozta, hogy az ágazatnak számos fejlesztésre – egyebek között képzéseket biztosító kompetenciaközpontra – is szüksége volna.
A turisztikai kínálat összetett rendszer, amelynek egységes színvonalat kell biztosítania minden területen – mutatott rá a kuratóriumi elnök. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Ingadozó munkaerő-állomány
Az MVI évente közzéteszi statisztikai helyzetjelentését a vendéglátásról. A kiadvány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >