A minőséget kell megcéloznia a magyar vendéglátásnak
A magyar vendéglátás ár-érték aránya elismerten kedvező, de az ágazat további fejlődése érdekében a minőséget és a fizetőképes külföldi keresletet kell megcéloznia – mondta Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumának elnöke szombaton az M1 aktuális csatorna esti műsorában.
Közölte: a tavalyi vizes világbajnokság alatt a budapesti szállásárak elérték az osztrák főváros árait, de ez elsősorban nem a megnövekedett keresletnek köszönhető, hanem annak, hogy jobban fizető vendégek érkeztek Magyarországra.
Kiemelte, hogy a belföldi vendéglátás nem egységes, hiszen a régiós vetélytársakkal szemben is versenyképes vállalkozások mellől még nem tűntek el a szabálytalanul működő cégek.
Az előbbieknek kedvez a vendéglátás áfájának további csökkentése, amely egyúttal a vendéglátásban dolgozó vállalkozások bérköltségeinek növekedését is ellentételezi – tette hozzá.
Princzinger Péter szerint az ágazat legfontosabb feladata a jól képzett munkaerő ösztönzése, hogy a vendéglátásban dolgozók ne menjenek külföldre, a munkaerőpiacra belépők Magyarországon álljanak munkába.
Hangsúlyozta, hogy az ágazatnak számos fejlesztésre – egyebek között képzéseket biztosító kompetenciaközpontra – is szüksége volna.
A turisztikai kínálat összetett rendszer, amelynek egységes színvonalat kell biztosítania minden területen – mutatott rá a kuratóriumi elnök. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf : Nálam mindig a vendég az első!
A Vakvarjú éttermek, a Dobay cukrászdák és a Budapest Party…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben van a hazai vendéglátás
A magyar vendéglátás helyzete jelenleg kettős: míg Budapest egyre népszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >