Minek nevezzelek?
Viszonylag könnyű helyzetben vannak a borászok a terméknévadással: ha szükségét érzik valamilyen fantázianév használatának, keresnek egyet, de többnyire az is megfelel, ha a címkére csak a szőlőfajta és a borászat nevét írják rá.
Lényegesen nehezebb helyzetben vannak viszont a sörfőzdék az USA hatalmas piacán: 3000 kisebb-nagyobb-óriásibb vállalkozás már most több mint 10000 féle terméket állít elő, amiknek ugyanannyi, a sörhöz így vagy úgy illő nevet is kell(ett) találni – az angol nyelv 30-40 ezres „általános” szókincsét használva. Mindez időnként jogi problémákat eredményez; akad ügyvéd, aki már specializálta is magát az ilyen ügyekre.
Ha a Google-ba beírjuk a sörök között sokatmondónak tűnő Hopscotch nevet, vagy féltucatnyi márkát talál, IPA-ból meg létezik például három Bitter End elnevezésű is. A viták ritkán fajulnak perré, a felek általában könnyen tisztázzák, ki használta előbb a nevet; ha az azonos nevű italokat egymástól távoli helyeken értékesítik, még eddig sem feltétlenül jutnak el. De az egymás érdekkörében is működő coloradói Avery és a kaliforniai Russian River „ütkozése” is békésen végződött: mindkét komoly kapacitású főzde készített Salvation (Megváltás) néven sört. Ám mivel nem tudták megállapítani, kié volt az elsőbbség, a sörmesterek blendelték a két italt, és a végterméket Collaboration Not Litigation, azaz Pereskedés helyett együttműködés néven ma mindkét cég főzi (2. képünkön).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >