Mindenki nyit
A román élelmiszerpiacért nagy verseny folyik. A kiskereskedelem gerincét a hagyományos kis boltok jelentik, de a „modern” eladóterek terjeszkedése megállíthatatlan. A kiskereskedelmi forgalom is növekszik, idén már eléri a húszmilliárd eurót. Ennek közel felét élelmiszerre költötték.
A kereskedelmi márkák ezzel párhuzamosan terjednek, jelenlegi arányuk megközelíti a tíz százalékot. Európa vezető kiskereskedelmi láncai közül a Delhaize- és a Schwarz-csoport, valamint az Auchan is jelen van. A belga Delhaize-csoport romániai lapértesülések szerint Cora-Fahne néven nyitja meg harmadik romániai áruházát Kolozsváron, miután két Cora Bukarestben található. A piaci szakértők szerint a német Schwarz-csoport is folytatja a terjeszkedést a román piacon. Temesváron már megnyitották tizenharmadik Kaufland áruházukat. A francia Auchan még tavaly november Bukarestben nyitotta meg első áruházát, amelyet a fővárosban követ a második.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >