Mindenki nyit
A román élelmiszerpiacért nagy verseny folyik. A kiskereskedelem gerincét a hagyományos kis boltok jelentik, de a „modern” eladóterek terjeszkedése megállíthatatlan. A kiskereskedelmi forgalom is növekszik, idén már eléri a húszmilliárd eurót. Ennek közel felét élelmiszerre költötték.
A kereskedelmi márkák ezzel párhuzamosan terjednek, jelenlegi arányuk megközelíti a tíz százalékot. Európa vezető kiskereskedelmi láncai közül a Delhaize- és a Schwarz-csoport, valamint az Auchan is jelen van. A belga Delhaize-csoport romániai lapértesülések szerint Cora-Fahne néven nyitja meg harmadik romániai áruházát Kolozsváron, miután két Cora Bukarestben található. A piaci szakértők szerint a német Schwarz-csoport is folytatja a terjeszkedést a román piacon. Temesváron már megnyitották tizenharmadik Kaufland áruházukat. A francia Auchan még tavaly november Bukarestben nyitotta meg első áruházát, amelyet a fővárosban követ a második.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >