Mindenki nyit
A román élelmiszerpiacért nagy verseny folyik. A kiskereskedelem gerincét a hagyományos kis boltok jelentik, de a „modern” eladóterek terjeszkedése megállíthatatlan. A kiskereskedelmi forgalom is növekszik, idén már eléri a húszmilliárd eurót. Ennek közel felét élelmiszerre költötték.
A kereskedelmi márkák ezzel párhuzamosan terjednek, jelenlegi arányuk megközelíti a tíz százalékot. Európa vezető kiskereskedelmi láncai közül a Delhaize- és a Schwarz-csoport, valamint az Auchan is jelen van. A belga Delhaize-csoport romániai lapértesülések szerint Cora-Fahne néven nyitja meg harmadik romániai áruházát Kolozsváron, miután két Cora Bukarestben található. A piaci szakértők szerint a német Schwarz-csoport is folytatja a terjeszkedést a román piacon. Temesváron már megnyitották tizenharmadik Kaufland áruházukat. A francia Auchan még tavaly november Bukarestben nyitotta meg első áruházát, amelyet a fővárosban követ a második.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >