Mindenki nyit
A román élelmiszerpiacért nagy verseny folyik. A kiskereskedelem gerincét a hagyományos kis boltok jelentik, de a „modern” eladóterek terjeszkedése megállíthatatlan. A kiskereskedelmi forgalom is növekszik, idén már eléri a húszmilliárd eurót. Ennek közel felét élelmiszerre költötték.
A kereskedelmi márkák ezzel párhuzamosan terjednek, jelenlegi arányuk megközelíti a tíz százalékot. Európa vezető kiskereskedelmi láncai közül a Delhaize- és a Schwarz-csoport, valamint az Auchan is jelen van. A belga Delhaize-csoport romániai lapértesülések szerint Cora-Fahne néven nyitja meg harmadik romániai áruházát Kolozsváron, miután két Cora Bukarestben található. A piaci szakértők szerint a német Schwarz-csoport is folytatja a terjeszkedést a román piacon. Temesváron már megnyitották tizenharmadik Kaufland áruházukat. A francia Auchan még tavaly november Bukarestben nyitotta meg első áruházát, amelyet a fővárosban követ a második.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >