Minden második német spórol az élelmiszeren

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 23. 09:42

Az infláció nyomán a német állampolgárok mintegy 80 százaléka változtatott vásárlási szokásain az élelmiszerek tekintetében – derült ki a Tegut szupermarketlánc friss felméréséből.

A fogyasztói felmérésben megkérdezettek nagy része leginkább az étteremlátogatások (74%), a nyaralás (56%) vagy a ruházkodás (57%) terén csökkenti kiadásait – amit nem sokkal lemaradva követnek az élelmiszerek (52%).

A fogyasztók Németországban jelenleg főként olcsóbb üzletekben (41%) és ritkábban (41%) vásárolnak élelmiszert. Jelenleg a válaszadók 78 százaléka választja elsődleges bevásárlóhelyük a diszkontokat. Minden harmadik válaszadó átlagosan 30-50 eurót költ hetente élelmiszerekre, minden negyedik pedig hetente 70-100 eurót.

A felmérés szerint az élelmiszer-infláció okán a németek emellett kevesebb bioterméket (39%), márkás terméket (38%), regionális élelmiszert (26%) és kevesebb friss élelmiszert (26%) vásárolnak. Csak 26 százalékuk vásárolja még mindig ugyanazt a minőséget, mint az áremelkedés előtt.

Bajorországban valamivel jobb a kép – az itt élők a frissesség és a helyi élelmiszerek kapcsán nem kötnek kompromisszumot.

Lebensmittelpraxis

Kapcsolódó cikkeink