Minden második német spórol az élelmiszeren
Az infláció nyomán a német állampolgárok mintegy 80 százaléka változtatott vásárlási szokásain az élelmiszerek tekintetében – derült ki a Tegut szupermarketlánc friss felméréséből.
A fogyasztói felmérésben megkérdezettek nagy része leginkább az étteremlátogatások (74%), a nyaralás (56%) vagy a ruházkodás (57%) terén csökkenti kiadásait – amit nem sokkal lemaradva követnek az élelmiszerek (52%).
A fogyasztók Németországban jelenleg főként olcsóbb üzletekben (41%) és ritkábban (41%) vásárolnak élelmiszert. Jelenleg a válaszadók 78 százaléka választja elsődleges bevásárlóhelyük a diszkontokat. Minden harmadik válaszadó átlagosan 30-50 eurót költ hetente élelmiszerekre, minden negyedik pedig hetente 70-100 eurót.
A felmérés szerint az élelmiszer-infláció okán a németek emellett kevesebb bioterméket (39%), márkás terméket (38%), regionális élelmiszert (26%) és kevesebb friss élelmiszert (26%) vásárolnak. Csak 26 százalékuk vásárolja még mindig ugyanazt a minőséget, mint az áremelkedés előtt.
Bajorországban valamivel jobb a kép – az itt élők a frissesség és a helyi élelmiszerek kapcsán nem kötnek kompromisszumot.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >