Minden második német spórol az élelmiszeren
Az infláció nyomán a német állampolgárok mintegy 80 százaléka változtatott vásárlási szokásain az élelmiszerek tekintetében – derült ki a Tegut szupermarketlánc friss felméréséből.
A fogyasztói felmérésben megkérdezettek nagy része leginkább az étteremlátogatások (74%), a nyaralás (56%) vagy a ruházkodás (57%) terén csökkenti kiadásait – amit nem sokkal lemaradva követnek az élelmiszerek (52%).
A fogyasztók Németországban jelenleg főként olcsóbb üzletekben (41%) és ritkábban (41%) vásárolnak élelmiszert. Jelenleg a válaszadók 78 százaléka választja elsődleges bevásárlóhelyük a diszkontokat. Minden harmadik válaszadó átlagosan 30-50 eurót költ hetente élelmiszerekre, minden negyedik pedig hetente 70-100 eurót.
A felmérés szerint az élelmiszer-infláció okán a németek emellett kevesebb bioterméket (39%), márkás terméket (38%), regionális élelmiszert (26%) és kevesebb friss élelmiszert (26%) vásárolnak. Csak 26 százalékuk vásárolja még mindig ugyanazt a minőséget, mint az áremelkedés előtt.
Bajorországban valamivel jobb a kép – az itt élők a frissesség és a helyi élelmiszerek kapcsán nem kötnek kompromisszumot.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >Digitális kuponokkal támogatja az omnichannel terjeszkedést a Rossmann Németországban
A lendületes nemzetközi növekedésnek és az ambiciózus beruházásoknak köszönhetően a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >