Minden második német spórol az élelmiszeren
Az infláció nyomán a német állampolgárok mintegy 80 százaléka változtatott vásárlási szokásain az élelmiszerek tekintetében – derült ki a Tegut szupermarketlánc friss felméréséből.
A fogyasztói felmérésben megkérdezettek nagy része leginkább az étteremlátogatások (74%), a nyaralás (56%) vagy a ruházkodás (57%) terén csökkenti kiadásait – amit nem sokkal lemaradva követnek az élelmiszerek (52%).
A fogyasztók Németországban jelenleg főként olcsóbb üzletekben (41%) és ritkábban (41%) vásárolnak élelmiszert. Jelenleg a válaszadók 78 százaléka választja elsődleges bevásárlóhelyük a diszkontokat. Minden harmadik válaszadó átlagosan 30-50 eurót költ hetente élelmiszerekre, minden negyedik pedig hetente 70-100 eurót.
A felmérés szerint az élelmiszer-infláció okán a németek emellett kevesebb bioterméket (39%), márkás terméket (38%), regionális élelmiszert (26%) és kevesebb friss élelmiszert (26%) vásárolnak. Csak 26 százalékuk vásárolja még mindig ugyanazt a minőséget, mint az áremelkedés előtt.
Bajorországban valamivel jobb a kép – az itt élők a frissesség és a helyi élelmiszerek kapcsán nem kötnek kompromisszumot.
Kapcsolódó cikkeink
Backwerk – a német pékség kínálta kényelem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Upcycling élelmiszer-kategóriát vezet be kínálatába a Knuspr Németországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kampány az önazonosságért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >FAO: csökkentek a globális élelmiszerárak szeptemberben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szigor jön a trappista és a vadkovászos fronton – új rendelet védi a vásárlókat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >