Minden második német spórol az élelmiszeren
Az infláció nyomán a német állampolgárok mintegy 80 százaléka változtatott vásárlási szokásain az élelmiszerek tekintetében – derült ki a Tegut szupermarketlánc friss felméréséből.
A fogyasztói felmérésben megkérdezettek nagy része leginkább az étteremlátogatások (74%), a nyaralás (56%) vagy a ruházkodás (57%) terén csökkenti kiadásait – amit nem sokkal lemaradva követnek az élelmiszerek (52%).
A fogyasztók Németországban jelenleg főként olcsóbb üzletekben (41%) és ritkábban (41%) vásárolnak élelmiszert. Jelenleg a válaszadók 78 százaléka választja elsődleges bevásárlóhelyük a diszkontokat. Minden harmadik válaszadó átlagosan 30-50 eurót költ hetente élelmiszerekre, minden negyedik pedig hetente 70-100 eurót.
A felmérés szerint az élelmiszer-infláció okán a németek emellett kevesebb bioterméket (39%), márkás terméket (38%), regionális élelmiszert (26%) és kevesebb friss élelmiszert (26%) vásárolnak. Csak 26 százalékuk vásárolja még mindig ugyanazt a minőséget, mint az áremelkedés előtt.
Bajorországban valamivel jobb a kép – az itt élők a frissesség és a helyi élelmiszerek kapcsán nem kötnek kompromisszumot.
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >