Minden második alkalmazottját elküldi az Infarm
Drasztikus leépítésekre kényszerül az Infarm, és közel 1000 alkalmazottjának több mint felét elküldi. A berlini székhelyű vertikális gazdálkodást folytató vállalat növelni szeretné hatékonyságát ahhoz, hogy nyereségessé váljon.
A cél érdekében stratégiaváltást tervez a cég, amelynek keretében a növekedési központokra összpontosít – áll a minden alkalmazottnak megküldött levélben. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a munkaerő több mint fele (mintegy 500 alkalmazott) elhagyja a vállalatot. Az Infarm a lépést azzal indokolja, hogy az utóbbi időben néhány kritikus piaci tényező romlott, ami közvetlenül érinti az iparágat és annak működését. Az energiaárak erőteljes emelkedése súlyosan érintette a termelési költségeket. Az általánosan magas infláció, az ellátásilánc-problémák és az emelkedő anyagköltségek szintén hozzájárultak a jelenlegi helyzet kialakulásához, melyben az Infarm a jelentős visszaesés miatt lassabb növekedést prognosztizál.
A termesztési kapacitás tekintetében a vállalat a jövőben a fő piacokra, azaz Németországra, Dániára és Kanadára kíván koncentrálni, ahol a kiskereskedőkkel már jó kapcsolatokat alakított ki. Az ottani szerződések jelentős volument biztosítottak, így a nyereségességi cél akár már 2023-ban megvalósulhat. Ezzel szemben az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában tevékenységük mértékét csökkentik. A vállalat emellett az Egyesült Államok nagyvárosaiból, Seattle-ből és Baltimore-ból is kivonulni tervez, a Japánban folytatott tevékenységet pedig még vizsgálja.
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >