Minden második alkalmazottját elküldi az Infarm
Drasztikus leépítésekre kényszerül az Infarm, és közel 1000 alkalmazottjának több mint felét elküldi. A berlini székhelyű vertikális gazdálkodást folytató vállalat növelni szeretné hatékonyságát ahhoz, hogy nyereségessé váljon.
A cél érdekében stratégiaváltást tervez a cég, amelynek keretében a növekedési központokra összpontosít – áll a minden alkalmazottnak megküldött levélben. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a munkaerő több mint fele (mintegy 500 alkalmazott) elhagyja a vállalatot. Az Infarm a lépést azzal indokolja, hogy az utóbbi időben néhány kritikus piaci tényező romlott, ami közvetlenül érinti az iparágat és annak működését. Az energiaárak erőteljes emelkedése súlyosan érintette a termelési költségeket. Az általánosan magas infláció, az ellátásilánc-problémák és az emelkedő anyagköltségek szintén hozzájárultak a jelenlegi helyzet kialakulásához, melyben az Infarm a jelentős visszaesés miatt lassabb növekedést prognosztizál.
A termesztési kapacitás tekintetében a vállalat a jövőben a fő piacokra, azaz Németországra, Dániára és Kanadára kíván koncentrálni, ahol a kiskereskedőkkel már jó kapcsolatokat alakított ki. Az ottani szerződések jelentős volument biztosítottak, így a nyereségességi cél akár már 2023-ban megvalósulhat. Ezzel szemben az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában tevékenységük mértékét csökkentik. A vállalat emellett az Egyesült Államok nagyvárosaiból, Seattle-ből és Baltimore-ból is kivonulni tervez, a Japánban folytatott tevékenységet pedig még vizsgálja.
Kapcsolódó cikkeink
Mintegy 2500 munkahelyet épít le a Barry Callebaut világszerte
A svájci csokoládégyártó Barry Callebaut elbocsátásokba kezd világszerte, minek eredményeként…
Tovább olvasom >Nagy átalakulások zajlanak a SAP-nál
Az SAP, a német szoftvergyártó vállalat bejelentette, hogy világszinten mintegy…
Tovább olvasom >A Lidl US három üzletágban csökkenti a vállalati létszámot
Az elbocsátások alig több mint egy évvel azután következnek be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >