Magazin: Minden korábbinál többen látták idén a Jövő Áruházát
A Trade magazin által szervezett Future Store stand története 10 évvel ezelőtt indult 150 négyzetméteren. Idén, a Sirha Budapest 2020 kiállításon már 650 négyzetméteren várta 25 bemutatkozó partnerével a látogatókat. A vendégek száma pedig átlépte az 1000 főt.
Sok minden változott az első Future Store óta, hiszen sok változás ment végbe a piacon, és megannyi innováció született. A mai bolti koncepciók egészen mások, mint az akkoriak voltak, és mások, mint amelyek a jövőben lesznek. A bemutatott új termékek, értékesítéstámogató eszközök és szolgáltatások nagy része ott és akkor volt látható első alkalommal, de vélhetően a következő években sikerrel terjednek el a piacon, és számos értékesítési ponton találkozhatunk majd velük.
A koncepció
A Trade magazin által szervezett idei Jövő Áruházában három kereskedelmi koncepció mentén kerültek bemutatásra a kereskedelmi trendek. Az egyik az eladó nélküli bolt, a másik az online webshopok és offline boltok együttes megjelenése és működése, a harmadik a hagyományos offline, de vásárlói élményeket fókuszba helyező üzlet. A három koncepció nem külön-külön került bemutatásra, hiszen az egyes kereskedelmi eszközök, szolgáltatói megoldások, FMCG-termékek több koncepcióban is megjelenhetnek, de ezek mentén került összeállításra az idei Future Store stand.
A bejáratig
A bemutató szakmai túravezetéssel zajlott, ahol egy-egy csoportban maximum 35 fő vehetett részt. A séták a külső, bolt előtti területen kezdődtek, majd a bejáraton áthaladva a belső felépítményeken között a kijáratig tartottak, mint egy valódi üzletben.
A bevásárlást egy képzeletbeli Tesla X autó leparkolásával kezdtük meg, ahol a Mercarius Flottakezetlő által biztosított lenyűgöző gépjárművet csodálhatták meg a vendégek.
A Mercarius flottakezelő a környezettudatos, fenntartható vállalati közlekedés és az elektromobilitás elkötelezett támogatója. A közel 100 főt foglalkoztató 25 éves Mercarius, a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő flottakezelő cég. Jelenleg több mint 5000 kihelyezett autóból álló gépjárműparkkal rendelkezik országosan.
A vásárlói élmény egyre nagyobb hangsúlyt kap, így az üzlet hangulata, dizájnja, kisugárzása a sok virtuális környezet után felértékelődik. A Future Store-ban a vásárlói élményt már a bejárat előtt egy 6 méteres demo LED-kirakattal alapoztuk meg az AV Advice segítségével.
Egy olyan high-tech eszközt láthattak az érdeklődők, amely jelenleg az egyetlen ilyen megoldás Magyarországon. A speciális LED-fal ultrakönnyű, 1 méter széles panelekből áll, így rugalmasan állítható össze a kívánt méretben, és ami a legfontosabb, hogy 80%-ban átlátszó! Szinte teljesen belátunk a boltba és onnan ki, ugyanakkor a háttérvilágításnak köszönhetően a rajta futó reklámfilmeknek 3D-hatás is elérhető. Garantáltan wow-élményt okoz a járókelőknek, vásárlóknak egyaránt.
A bolti személyzet egyre nagyobb kihívást jelent az üzletek tulajdonosainak. Az AmazonGonak vagy a konténerboltoknak ezzel szemben nem kell megküzdeniük ezekkel a nehézségekkel, hiszen a bejárattól a kijáratig minden automatizált, és megannyi szenzoros érzékelő támogatja a biztonságos működést, vásárlást. A Digitális Reklám idén először mutatta meg magát a Future Store-ban, ahová többféle, különböző méretű, vásárlói élményt fokozó, digitális kijelzőt hoztak. Álló és fekvő formátumokat, érintőképernyőst, sőt egyedi formákat is. A kiállításra hozott digitális kijelzők segítségével távolról vezérelhető reklámfelületet kínálnak a boltok számára, outdoor és indoor megoldások keretében. A bejáratnál egy ilyen eszközön futottak megosztott formában a reklámok és a kiemelt kommunikációs elemek. Ugyanezen mutatták be legújabb, szenzorvezérelt rendszerüket is, amelynek segítségével a mobiltelefonon lévő, azonosító QR-kódot a totemoszlop érzékelője beolvasta, azonosította és köszöntötte a vásárlót, majd az ajtó kinyílt.
A svájci AGTA record 100%-os tulajdonában lévő, magyarországi record Ajtó Kft. nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy svájci minőségről ne csak a csokoládé, az óra vagy a bicska jusson valakinek eszébe, hanem az általuk kínált automata ajtók is. A mai építészet meghatározó irányvonala egyértelműen a transzparencia. Ahol extra, egyedi megjelenést kell biztosítani a bejáratnak, speciális kivitelű ajtóinkkal igyekszünk megfelelni a legextrémebb elvárásoknak is. A túra során 3 különböző ajtótípust mutattak be. A bejárat egy record teleszkópos tolóajtó megoldás, amely a rendelkezésre álló helyből a lehető legnagyobb szélességet tudja szabaddá tenni. A túra közepén a szűk terek, folyosók számára mutattak alternatívát a record harmonikaajtóval. Ezek helyigénye megegyezik a nyílóajtókéval, azonban kialakításából adódóan még helyet is spórol. A kijáratnál a record szögben záródó tolóajtaját mutatták be, amely egy igazi különlegesség, sarki helyek nyílászárója vagy több irányú közlekedési helyszínek praktikus megoldása lehet.
A közel 20 éves record Ajtó folyamatos piacvezető szerepet tölt be Magyarországon. Ügyfeleinek 0–24 órás, heti 7 napos szervizszolgáltatást biztosítanak.
Bolton belül: bejárat és frissáru
A Jövő Áruházában a bejárati áthaladást a Wanzl eGate motoros kapurendszere biztosította, amelyet a legtöbb nagyobb üzletben ma már mindenhol használnak. Most egy újabb kapurendszert, a Galaxy Gate-et ismerhették meg a vendégek, amely akár egy személyzetmentes üzletben is biztosítani tudja a beléptetést, hiszen ez ma már elérhető a kereskedelem számára. A beléptetés az üzemeltetői alkalmazáson belül használt QR-kód beszkennelésével vagy a vevőkártya vonalkódjával történik. Az azonosítás után a rendszer automatikusan nyitja a zsilipszerű kapuszárnyakat, és biztosítja az akadálymentes áthaladást. A kapu kialakítása lehetővé teszi a cégimage megjelenítését is. A Wanzl üzletkoncepciója a vásárlás egész folyamatát bemutatta.
Természetesen mindegy, hogy milyen üzletbe lépünk, bevásárlókosárra vagy -kocsira nagy valószínűséggel szükség lesz. A Future Store-ban a Wanzl idei innovációját, az Evo-Gripet mutatta be, amikor is a hagyományos drótrácsos bevásárlókocsik egyedi arculatot kapnak. Figyelemfelkeltő a design, komfortos használatot biztosít mind az új típusú fogórész, mind gyerekülés kialakítása. Több színben rendelhető, a fogórészen reklámfelület biztosított, és igény szerint további tartozékkal bővíthető.
A bevásárlókocsi mellett a bevásárlókosaraknak is van trendi változata, hiszen sokan kedvelik a húzható, gurulós kosarakat. A kosarak igény szerint újrahasznosított műanyag kosárrésszel is rendelhetők. Elérhetők hagyományos alapszínekben is, lehet rendelni feliratozva, céglogóval, valamint áruvédelemmel is.
A Szintézist mindenki a Pricer-címkével azonosítja. A Jövő Áruházában a Pricer-címkék nemcsak az árak kijelzésére valók, de a termékek bolton belüli meghatározásában is segítenek. Ennek a funkciónak az alapja a Pricer-rendszer egyedisége, a kétirányú, optikai, vezeték nélküli kommunikáció. A címke maga visszajelzést küld a saját állapotáról, tartalmáról. Nincs szükség a címke közvetlen rálátására. Maga a technika közel 150 m²-es területet lefed. A szektoronkénti adatkiküldésnek köszönhetően a Pricer piacvezető az elem élettartama tekintetében. A polccímke kommunikációs sebessége 1 másodperc alatti. A helyszínen bemutatott térképes navigációs és termékkereső kioszk segít megtalálni a keresett terméket, az ahhoz vezető legrövidebb út megmutatásával. Az eddigi zöld és piros fényű kétfunkciós villogás helyett már többszínű jelzés és funkció programozható, valamint egy polctükörkamera bekapcsolással, a ma oly divatos mesterséges intelligencián alapuló fejlesztés termékfelismerő, ellenőrző szoftverrel is bővítésre kerül.
A bejárathoz közel található a zöldség-gyümölcs szekció, amelynek prezentálásához több Wanzl-bútort mutattunk be. A gyors vásárlást megkönnyítendő, vegyes élelmiszer-kínálat bemutatására kiválóan alkalmas az esztétikus, két oldalról is tölthető, körbejárható Wanzl Your Table Cool, amely egy nyitott hűtővel rendelkező termékkínáló, illetve ennek hűtő nélküli asztalváltozata. A hűtő 1–5 fok közötti hűtést tud biztosítani. A tematikus árukihelyezéshez kiváló választás.
A zöldség-gyümölcs részlegen a Wanzl moduláris bútorzatának egy kínálóelemén mutattuk be a termékkínálatot, amelynek felső lapja különböző szögben dönthető, egyszerre 6 kínálatát tudjuk felhelyezni rá, továbbá alatta a lédig termékek számára alakítottak ki kosaras kínálót. A rekeszekben bemutatott zöldségek a Prémium Kert kiváló minőségű választékából kerültek a kínálóra. Egy részük bár csomagolt termék, a fólia újrahasznosított műanyag csomagolás, amely védi a terméket, ugyanakkor környezetbarát.
Ezen a ponton a mérlegelés sem hiányozhat. Szinte minden boltban ezen a ponton önkiszolgáló, esetekben termékfelismerő Bizerba-mérleggel találkozunk. A Bizerba a mérlegek szakértője, Fraud Prevention, vagyis csalást megelőző applikációjuk az önkiszolgáló mérlegeknél segíti a kereskedőket, hogy a mérlegelt termékről fotót készít. Ezt a fotót a mérlegelés végén az előre meghatározott szöveg kíséretében megjeleníti a mérleg képernyőjén, és továbbítja a kassza számára elérhető adatbázisába.
A Prémium Kert új márkája a Frissen Szeretem, más néven Fresh&Go. Frissen préselt levekről van szó, amelyeket egyedi módon kínál a vásárlóknak. A termékek titka abban rejlik, hogy a préseléshez szükséges nyersanyag már megtisztítva és mérve érkezik az üzletbe. A légmentesen lezárt kis egységcsomagokban pont annyi tisztított termék található, amennyiből 4 dl frissen préselt lé készíthető. A csomagolást csak fel kell tépni, a megtisztított termékeket a présgépbe öntve pedig egy-két pillanat alatt készen van a préselt lé. Megspóroljuk a tisztításra szánt időt, és elkerüljük az annak során keletkező zöldség- vagy gyümölcshulladékot.
Digitális segítségek
A ma kereskedelemtrendje a 360 fokos rendelkezésre állás, mivel ezt igényli a vásárló. Ez persze csak fizikai boltokkal nem megvalósítható. A csak online boltoknak pedig meg kell oldaniuk a vásárlói élménynyújtás fizikai formáját, hiszen „touch and feel” érzés akkor is kell, ha a végén online vásárolunk, vagy átvevőpontra rendelünk.
Ehhez kapcsolódik a Bizerba legújabb fejlesztése is. A Bizerba innovatív kioszkja egy olyan többfunkciós eszköz, amelyen a vásárlók az üzleten belül tudnak rendelést leadni a pultból kiszolgált frissárura. Ez hasznos lehet egy offline vásárláskor, mert nem akarnak sorban állni például a csemegepultnál, vagy online rendeléskor, amikor a vevő megrendelte egy átvételi pontra az árut, azt szeretné helyben további termékekkel kiegészíteni. A kioszkon összeállított rendelést a rendszer a megfelelő osztály (csemege, húspult, sajtpult stb.) mérlegeire továbbítja, ahol az alkalmazottak összekészítik a rendelést, és az azonosítószámmal ellátva kikészítik a vásárlónak.
A bejárathoz közel a Szintézis az SCO önkiszolgáló kasszáját is bemutatta. A nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy a vevők legfőbb panaszai között kiemelt szerepet kap a sorban állás, főleg a vásárlás végén a kasszazónában, amikor már végre megtalált mindent, a kosarába rakta, és rohanna vele haza. Az előrefizetés rendszere az önkiszolgáló kasszák egy újabb generációja. A bejárathoz közel, érkezéskor jelöljük meg az árucikket, amelyet ki szeretnénk fizetni, és egyből fizetünk is. Aztán már csak átvesszük az igazoló blokkal, és folytatjuk utunkat. A megoldásban igazi újdonság továbbá, hogy a bankkártya terminál nélküli azonnali átutalási fizetési módot is támogatja, amihez csak egy okostelefon kell.
A Future Store standon először mutatkozott be robot. Nem is akármilyen, hiszen egy humanoid robot, Super Pepper. Köszöntötte a vásárlókat, bemutatkozott, majd elmondta, hogy miben tud segíteni. Viccet mesélt, és végtelen kedvességet sugárzóan bűvölte el a vásárlókat. A 20 éves SuperShop emberarcú technológiája természetesen nemcsak a Jövő Áruházában, de egyes Spar és Interspar áruházakban, OMV töltőállomásokon, a Best Byte üzletekben, illetve a Régió Játékboltokban is bemutatkozik a tavasz folyamán. Hazánk legnépszerűbb többpartneres hűségprogramja a SuperShop rajta keresztül informálja, igazítja el a hozzá fordulókat a boltokban. A SuperShop törzsvásárlói programmal kapcsolatos vásárlói kérdéseket is megválaszolja, sőt, a robot közreműködésével a kijelzőjén játszani is lehet majd.
A bejárattól tovább haladva már a pékárukínálatnál járunk. A Wanzl Bakeoff rendszere egy új kialakítású modelljét mutatta be, amelybe mostantól integrálható olyan egység is, amely a csomagolt pékáru kínálására alkalmas, továbbá hűtőmodullal vagy akár melegen tartó polcokkal rendelkezik. Természetesen a minden helyben sütött pékáru kínálására alkalmas alapmodell is elérhető. Szintenként LED-világítás biztosítja az áru megjelenítését, mindegyik szint 3 nyílással rendelkezik, ezek kényelmes kiszolgálást biztosítanak. A polcok nemcsak elölről, de hátulról is tölthetők, és azok döntöttsége több fokozatban állítható, ahogy az áru megkívánja. A legalsó szint alján morzsatálca található. A szervizmodulok választhatóan szemetes, kesztyűtároló vagy papírzacskó tárolását biztosítják. A moduláris rendszer lehetővé teszi, hogy bármekkorára bővítsük, a többféle, eltérő termékcsoport egységes kínálásához.
Bolton belül: innovatív termékek és fenntarthatóság
Az előbbiekben bemutatott csomagolt pékárukínálón a Ceres mutatta be majd teljes választékát. A Ceres mint az egyik legismertebb csomagolt kenyérmárka a Jövő Áruházában 4 igazán különleges, a kiegyensúlyozott és tudatos táplálkozást támogató újdonsággal jelent meg. A Bajor rozsos cipó 500 g-os kiszerelésben, enyhén fűszeres, kissé savanykás ízvilágú, a magasabb fehérje- és rosttartalma miatt a kiegyensúlyozott és változatos étrend része lehet bárki számára. Fitt Zabos szeletek az egyéb gabonaőrleményeken kívül zabpelyhet is tartalmaz, így ennek előnyös tulajdonságait is magában hordozza. Az Esti kenyér rozsos, fehérjében és rostban gazdag, a tudatosan táplálkozók számára, amely csökkentett szénhidráttartalmának köszönhetően az esti étkezésekben is helyet kaphat. A Ceres nem feledkezett meg az ínyencekről sem, igazi különlegesség a magyar piacon a 350 g-os Rodoszi cipó csokoládé-, narancs- és diódarabkákkal.
A Zimbo visszatérő partnere a Future Store-nak, és minden alkalommal a legfinomabb újdonságait és sonkáit kóstolhatják a látogatók. Idén a legújabb fejlesztéseik viszont nem a sonkakínálatukat gyarapítják, sokkal inkább a párizsi- és virsliválasztékukat. Napjaink fogyasztási trendjeit felmérve fejlesztették ki új, E-szám-mentes termékcsaládjukat, a sertéspárizsit, a hámozott sertésvirslit és a szezonális grillkolbászokat. A termékek glutén-, szója- és laktózmentesek, illetve hozzáadott nitritet sem tartalmaznak. Az ételintoleranciával élőknek is ajánlott. A sonkakóstolójukról pedig csak annyit, hogy ezek a Zimbo anyacégének, a Bellfood Groupnak nemzetközi sonkaspecialitásai, amelyek Európa különböző tájain, több hónapon keresztül, levegőn szárítva, speciális körülmények között érlelve és kézzel sózva érik el jellegzetes ízvilágukat. A 80 g-os kiszerelésben elérhető, glutén-, szója- és laktózmentes, adalékok, ízfokozók nélküli, eredeti spanyol Serrano, olasz Prosciutto, német Feketeerdei sonkák tájjellegüknél fogva egyedi ízvilágukkal garantáltan megnyerik maguknak a fogyasztókat.
A húskészítmények bemutatója után egy teljesen más termékkategóriával találkoztunk a Jövő Áruházában. A Mediline első alkalommal mutatta be legújabb termékeit.
A Mediline nagykereskedést mindenki jól ismeri, az általuk forgalmazott termékek színes és széles választékát bővíti a Koko termékcsalád, amely a tejhelyettesítés prémium minőségű portfólióját jelenti. A Future Store standon most a család két tagja kerül bemutatásra. A tejmentes sajthelyettesítők és kókuszghurtok, amelyek teljesen növényi eredetűek és frissen szedett kókuszból készülnek. Kókusztej alapúak, tej- és laktózmentesek, gluténtől, mesterséges aromáktól, tartósítószerektől és színezékektől mentesek. Illeszkednek a trendi vegán étrendbe, hozzáadott kalcium, D2, B12- vitaminok teszik még egészségesebbé a terméket. A Koko tejmentes termékek a Mediline nagykereskedésben és az általa kiszolgált kiskereskedelmi partnereknél kaphatók. A helyszínen a látogatók tájékoztatást kaptak a Mediline saját franchise-hálózatáról is, a Diéta Life Marketről, hiszen várják azokat a csatlakozni kívánókat, akik keresik az új lehetőségeket, új boltkoncepciókat.
A Szamos Marcipán életében először lépett a táblás csokoládék piacára. Az innovációt bemutatta a látogatóinknak is. Legújabb üzemfejlesztésük a csomagolás minőségét javította, és a termelékenységet növelte, így válhatott valóra régi álmuk, hogy beszálljanak a minőségi táblás csokoládé piacára. A Jövő Áruházában látható, hétféle ízesítés döntő hányada emblematikus süteményeik és a marcipán ízét idézi, az eredeti alapanyagok felhasználásával. A táblások mellett pedig, legújabb termékük a Praliné Szívdesszert is bemutatásra került. Ki emlékszik, miből készül a nugát? Az igazi nugát pörkölt mogyoró és mandula, valamint kakaóvaj felhasználásával készül, így a Szamos Szívdesszertje is. A cél, hogy alternatívát nyújtsanak azoknak, akik a marcipánszívet kevésbé szeretik, de természetesen küldetésüknek érzik, hogy a nugátról élő „hamis” képet is megváltoztassák ezzel.
Kakaóportól az állateledelig
A Future Store-ból a Nestlé márkái és termékfejlesztései sem hiányozhattak. A Nestlé Nesquik márkájának legújabb terméke az All Natural Zero hozzáadott cukor nélküli kakaóitalpor. Ez a Nesquik első kakaóitalpora, amely 100%-ban természetes összetevőkből készült, és semmilyen hozzáadott cukrot nem tartalmaz, illetve saját ízlés alapján édesíthető. A termék 100%-ban újrahasznosítható papírcsomagolásban kapható. A Nestlé ezzel is a műanyag hulladék visszaszorítására törekszik. A kifejezetten gyerekeknek készült Nesquik All Natural Zabkása a megszokott kakaós ízzel és gyümölcsös ízvariánsokkal kizárólag természetes összetevőkkel, teljes kiőrlésű gabonával és alacsony cukortartalommal készült.
Idén tavasszal nemcsak a természet, a Maggi üveges szószok kínálata is megújul. A bolognai szerelmeseinek két változat is készül: a Klasszikus Bolognai szósz édesebb ízvilággal, míg a Zöldfűszeres Bolognai szósz a friss mediterrán ízek rajongóinak dobogtatja majd meg a szívét. A karakteresebb, egzotikusabb ízek kedvelőit várják a Mexikói és Édes-Savanyú szószok. A Maggi szintén tavasszal teszi a polcra az egyedülálló Kaszotto és Rizottó termékeket. Mindegyik termék egy tasak rostdús gabonából vagy rizsből és egy tasak finom zöldséges szószból áll, és 30 perc alatt elkészíthető!
A Nestlé harmadik nagy márkája, a Purina is bemutatta újdonságait. A Purina ONE® termékcsalád támogatja a macskák egészségének hosszú távú megőrzését. Az új, Spirulinával készült DualNature™ termékcsalád a tápanyagban gazdag táplálás mellett magas élvezeti értéket is nyújt. A Purina DentaLife® fogápoló jutalomfalat napi használatával megtisztítja a nehezen hozzáférhető fogakat is, csökkenti a fogkőképződést, és hozzájárul a fogak és az íny egészségéhez. A naturális trendet követve az új AdVENTuROS™ Paleo kutya jutalomfalatok magas fehérjetartalommal és minőségi összetevőkkel készülnek, emellett nem tartalmaznak hozzáadott színezékeket, mesterséges ízesítőanyagokat és tartósítószereket sem.
A megannyi termékbemutató után egy kicsit kitérünk a csomagolásfejlesztésekre önmagukban is. Hiszen az Organicpack világújdonságát a Jövő Áruházában mutatta be. Papír és a leheletvékony kukoricakeményítő réteg – ez a titka azoknak a környezetkímélő, lebomló csomagolóanyagoknak és mind a retailben, mind a horecában használható, világújdonságnak számító kínálóeszközöknek. A bemutató állványon demonstrálták is, hiszen több órás, később napos áztatásnak kitett papírszívószál és csomagolópapír ellenállt a víznek, sőt a szénsavas kólának is. Hasonlót mutattak a csemegepultnál használható csomagolópapír esetében, egy burgeres doboz vagy pizzástálca esetén is a zsiradékokra nézve. Vállalatuk egyedi gyártástechnológiájuknak köszönhetően a világ legvékonyabb PLA-rétegét tudják felvinni a papír felületére. Ezzel képesek környezetbarát, ugyanakkor víz-, olaj- és zsírálló, 40-60 grammos papírt is gyártani.
Mindentudó eszközök
És ha már a csemegepult szóba jött, a Bizerba állandó eleme a Future Store-nak. A pultba épített mérleg esztétikus kialakítású, de minden funkciójában egyező a teljes PC-alapú mérlegekkel, amelyek minden kereskedelem által elvárt funkciót és további extrákat is tartalmaznak. Ilyenek lehetnek akár a nyomon követés, bolton belüli rendelésfelvétel, allergén szűrő. A mérlegek olyan központi felügyeleti rendszerbe köthetők, mellyel akár több 100 üzlet mérlegrendszere pár óra alatt átállítható. A csemegepult oldalában látható Bizerba kézi szeletelő olyan kifinomult mechanikával van ellátva mellyel minimális energiabefektetéssel lehet akár a legvékonyabb szeleteket a legkeményebb szalámiból leszelni. Kialakítása miatt az eszköz takarítása gyors és egyszerű. Élettartama 15-20 év. És nem szabad szó nélkül hagyni azt az eszközt sem, amely a korábban, a bejáratnál jelzett Bizerba-kioszkból az előrendelt árut küldi a csemegepult mérlegéhez. Az összekészített előrendelés sorszámát a kijelző a vásárló felé mutatja, akinek csak át kell venni azt.
A Szintézis által bemutatott CashKeeper egyszerre oldja meg ezeket a kérdéseket, hiszen a fizetőeszközt nem a kiszolgáló személyzetnek adjuk át, hanem az automatának. Ezzel növelhető a készpénzkezelési biztonság is. Magyarországi bevezetése még a kezdeti fázisban tart, így piaci előnyt nyújthat a változásokra és újításokra dinamikusan reagáló partnereink számára. A rendszer zártsága révén megszüntethetők a visszaélések és a pénzhiány. Nincs szükség manuális számolásra sem. A címletvisszaadás konfigurálható, algoritmusokkal optimalizálható a váltópénzigény, és mindez távoli felügyelettel is vezérelhető, monitorozható.
Fókuszban a nagy kiszerelések
Ez alkalommal se hiányozhattak a Future Store-ból a Coca-Cola portfóliójának újdonságai. Folytatva a tavalyi kommunikációt, idén is hangsúlyos szerepet kap a Coca-Cola kommunikációjában az étkezésekhez köthető fogyasztási pillanat. Ehhez pedig, ahogy a polcon is láthatták, most a nagy kiszerelésű termékeken a fókusz. A portfólió ma már a 7/24 koncepció mentén áll a fogyasztók rendelkezésére, vagyis a hét minden napján, a nap 24 órájában, minden étkezéshez és alkalomhoz megfelelő terméket kínál választékában. A Cappy márka magas tápértékű és kiemelkedő minőségű gyümölcsleveket, nektárokat és gyümölcsitalokat fog össze. A kalóriaszegény Fuzetea a gyümölcslé és a gyógynövények egyedi fúziója, az ízét adó tealevelek kenyai és ázsiai fenntartható gazdaságokból származnak. Az energiaitalok sorában még mindig a legkedveltebb variáns a legújabb Monster Mango Loco. A portfólió újdonságaihoz a legújabb fejlesztés, hogy a Coca-Cola saját, távolról vezérelt, LCD-koronás fémdisplay-ivel erősíti az eladáshelyi kommunikációt a boltokban, és saját kontroll alatt tartva támogatja a Coke&Meal stratégiát.
A polcokon ugyanitt a Bizerba bemutatta az okospolc- és okosdisplay-megoldását. Állandó probléma a polcok töltöttsége és töltetlensége. Erre nyújt megoldást a ShelfMonitor mérlegrendszer, amelyet könnyen polcba, raklapokba vagy akár a másodlagos kihelyezésekbe lehet építeni, és folyamatos adatokat szolgáltat a kereskedőnek a kihelyezések feltöltöttségi állapotáról. Az előre beállított adatok szerint jelzéseket küld az üzlet vagy raktár számára, ha a kihelyezés súlya szint alá csökken, és tölteni kell. Ha szükséges, figyeli a hűtőpultok hőmérsékletét is, és riasztást küld a meghibásodásról.
Az idei Future Store-ban az italok kategóriájában a Stari Kézműves sörök is megjelentek, mind üveges, mind a frissen csapot választékukkal. A tapolcai vállalkozás saját üzemben, saját receptúrája alapján főzi a sört. Jelenleg 12-féle ízesítéssel vannak jelen a hazai sörpiacon. Ez alkalommal nemcsak a söröket mutatták be, hanem a SuperStore 2019 versenyben Pop-up Store kategórianyertes StariMobilTruckot is. Az utánfutó elsődleges célja a friss sör eljuttatása a fogyasztás helyszínéig. A promócióra és kóstoltatásra is alkalmas, egységes megjelenést biztosító Pop-up Store-ban akár húszfajta sörkülönlegességből is választhat a fogyasztó. A StariMobilTruck nemcsak sör, de más termék árusítására is alkalmas.
Innovációk a kozmetikumok és tisztálkodási szerek között
Az élelmiszer és ital kategóriák után természetesen a kozmetikai és vegyiáru-márkák is szép számmal mutatták meg újdonságaikat. Az Essity is kétévente a Future Store-ba hozza legnagyobb innovációit szinte minden márkájából. A Libresse megújult csomagolása 100%-ban újrahasznosítható, maguknak a betéteknek műanyag csomagolása pedig legalább 50%-ban, míg a tisztasági betéteké 100%-ban megújuló forrásból származik. A Zewa 2020-ban megújítja a teljes háztartási papírtörlő választékát is, amely az új Power-X dombornyomásos struktúra következtében 50%-kal nagyobb nedvszívást eredményez az előző variánsokhoz képest. A Zewa Quick Pack az új választék leginnovatívabb terméke, a különösen magas nedvszívással rendelkező Wisch und Weg család tagja, kompakt és higiénikus csomagolásával megkönnyíti a fogyasztók életét azzal, hogy ha szükséges, akár fél kézzel is kihúzható. A Zewa 5 rétegű Just1 toalettpapírja szintén megújul. Lapjai még hosszabbak és puhábbak lesznek, így akár 1 lap is elegendő egy használat során. A Libero új prémium pelenkája, a Libero Touch a 360° ProSkin technológiának köszönhetően még inkább óvja a babák bőrét, az intelligens nedvességjelző csík pedig jelzi a pelenkacsere idejét.
A piac legdinamikusabban növekvő szegmense, a fátyolmaszkok a dél-koreai arcápolási rutin részeként indultak hódító útjukra. Sikerük kulcsa, hogy használatuk rendkívül egyszerű, gyors, ugyanakkor valóságos hidratáló bombák. A kategóriában úttörőként és piacvezetőként a L’Oréal megalkotta a Maszk Studiot, vagyis egy kompakt kihelyezést, amely lehetőséget nyújt a kereskedők számára, hogy a termékeket helytakarékosan, hatékonyan jelenítsék meg, vásárlási élményt és edukációt nyújtva vásárlóiknak. A szénnel gazdagított, tisztító fekete textil maszkoktól, a zöld teával, hialuronsavval vagy C-vitaminszármazékkal gazdagított maszkokon át, a rugalmasságot helyreállító, ránctalanító Age Specialist maszkokig valamennyi termék összetétele segít intenzív ápolást nyújtani.
A Henkel egyike azoknak a nagyvállalatoknak, amelyek felismerték a termékek csomagolásával kapcsolatos felelősséget, és ezért új termékeit a fenntarthatóság jegyében vezeti be. A tavaly elindított, 100%-ban újrahasznosított csomagolású termékeket idén újabbak követik. Szövetségre léptek a Plastic Bankkel, és eddig összesen mintegy 63 tonna műanyagot gyűjtöttek össze és válogattak szét, ami aztán – mint Social Plastic – bekerült az újrahasznosítási értékláncba.
Részben már ilyen, 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült a legújabb Fa Ocean Passion tusfürdő csomagolása is. A szilikon- és mesterséges színezékmentes Schauma Love the Planet samponok, 100%-os újrahasznosított csomagolása is a műanyagszennyezés súlyos problémáira kívánja felhívni a figyelmet. A Nature Box szilárd samponját és szilárd tusfürdőjét szintén a fenntarthatóság jegyében alakították ki, és mutatták be a Future Store-ban először Magyarországon. A vegán, mesterséges színezékektől mentes formula 100%-ban újrahasznosított, műanyagmentes csomagolást kapott. A Fa és Schauma innovációit követően a 2020-as év végére a Gliss Kur, a Syoss, valamint a Nature Box márkák is fenntartható csomagolásba kerülnek. A Henkel célja, hogy 2025-re csomagolásainak 100%-a újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen, valamint az európai fogyasztási cikkei csomagolása 35%-ban újrahasznosított műanyagból származzon.
A bolti megjelenésnek és kínálásnak is megvannak az innovációs trendjei. A bolti másodlagos kihelyezések bár időszakosak, gyakran nagyobb fogyást generálnak, mint a polci helyek. De pont az időszakosságuk miatt, egyre inkább szem előtt kell tartani a környezettudatosságot, újszerű, környezetbarát alapanyagok használatát.
Az Artmatch saját gyártású, innovatív karton és környezetbarát fa alapanyagú megoldásait mutatta be. A merchandiserek munkájának kritikus és időrabló része az áruházakban a display-k felállítása. Ennek az általuk kifejlesztett, szinte automatának is mondható megoldását prezentálták a helyszínen a gyakorlatban és kis videó segítségével is. Egy mozdulattal nyithatók és visszacsukhatók a display-k. Egy másik, általunk forgalmazott megoldás a polcképek rendezettségéért felel. Az aktív automata polcmenedzsment segítségével a bolt legforgalmasabb óráiban is feltöltött polcképet látnak a vásárlók. A polc élére rugós előretoló, gravitációs csúszda vagy rejtett előrehúzó ugyanannak a problémának három megoldása.
Bolton belül: logisztikatámogatás és raktár
Idén a Jövő Áruházában egy demo raktár is felállításra került. Ha automatizált nyílászárókról van szó, akkor a szűk terek, folyosók, és a tolóajtók számára kevés hely általában egyet jelent a hagyományos nyílóajtók automatizálásával. Kiváló alternatívája ezeknek a Record Harmonika ajtó, amelynek helyigénye nemcsak, hogy megegyezik a nyílóajtókkal, azonban kialakításából adódóan még helyet is lehet megspórolni. A zajtalan működés mellett összehasonlíthatatlanul gyorsabb, megbízhatóbb, elegánsabb, komfortosabb megoldást nyújtanak a nyílóajtókkal szemben.
A logisztikai munkafolyamatok automatizálásának támogatására kínál okosmegoldást a Wanzl által forgalmazott Proglove MARK 2 készüléke. Ez egy kesztyűre szerelt vonalkódolvasó. Használatával a kezek szabadon maradnak a vonalkódok beolvasása közben, így szkennelésenként akár 4 másodpercet is megtakaríthatunk, ráadásul a hibázás lehetősége a minimálisra csökken a MARK 2 fény- és hangjelzéseinek köszönhetően. A készülék további előnye, hogy nagy távolságból képes gyorsan 1D és 2D vonalkódok beolvasására. A készülék kétféle modellben rendelhető: az érintőgomb a tenyéren belül (Palm Tigger) vagy a hüvelyk- és mutatóujj között (Index Tigger) található.
A Wanzl Multipick trolley kocsi az e-commerce tevékenységet lebonyolító kereskedelmi láncok között futott be sikert. A rendelések komissiózása akár raktárban, akár üzlettérben átláthatón és könnyen elvégezhető. A kocsi igény szerint periferikus eszközökkel (mint pl. tablet, PC, akku áramellátáshoz) felszerelhető, így egy integrált, hatékony munkaállomás alakítható ki. A kocsi könnyen manőverezhető és tolható az 5. keréknek köszönhetően.
A KT3 komissiózó kocsi az áruössze-készítés alapja. Az opcionális 5. kerék különösen fordulékonnyá és könnyen manőverezhetővé teszi. Sokoldalú felszereltséggel, különböző méretekben kínálják, így a kocsik egyedi igényeihez, árukínálathoz igazíthatóak.
Az ICO márkanév az írószergyártás hazai legnagyobb képviselője. Most azonban egy egészen új terméket mutatott be, amely az általuk régóta forgalmazott Edding márkához kapcsolódik. Ahogy az irodaszer esetében, úgy más termékeknél is sokszor gondot jelent a boltban, raktárban a címkézés és annak mobil formája. A most bemutatásra került kompakt nyomtató két változatban, mobil, illetve a másik akár gyártási folyamatba is illeszthető. A nyomtatási információk gyorsan és egyszerűen módosíthatók az integrált érintőképernyőn, webböngészőn vagy akár okostelefonon keresztül. Az Edding In-line 12 nyomtató zökkenőmentesen illeszkedik bármely gyártósorba, és szinte minden felületre képes nyomtatni. Az Edding Portable 12 ugyanazt a fejlett nyomtatási megoldást kínálja, mint az In-line 12, viszont egy hordozható szerkezetbe rejtve. A nyomtató tartozéka egy pozicionáló lézer, egy ipari akkumulátor és egy masszív, hordozható tárolódoboz. Tökéletes megoldás az ipari jelöléshez, vonalkódok, grafikák nyomtatására, szinte minden felületen, és akár hat órán keresztül folyamatosan tudunk vele nyomtatni.
Bolton belül: fizetési megoldások
A Jövő Áruházát bemutató túra során elérkeztünk a kasszazónához. A világ egyetlen többszintű végellenőrzéssel ellátott Scan&Shop rendszerét a Bizerba mutatta be. A megoldás a fizetés előtt több szintű ellenőrzést végez: súly, kamera, korábbi vásárlási szokások, valamint Big Data alapján. Ezek segítségével állapítja meg, van-e olyan termék a kosárban, amiből többet vagy amit nem szkennelt be a vásárló. Ha mindent rendben talál, akkor továbbmehet a vásárló a fizetési pontra. Előnye, hogy a vásárolt termékeket nem kell kipakolni a kasszánál, nagyon sok időt spórol vele a vásárló és a kereskedő egyaránt, és nem utolsósorban higiénikusabb megoldás minden más kasszaformánál.
A Szintézis által bemutatott önkiszolgáló pénztárgépek a NAV által engedélyezettek, magyar gyártású szoftverrel és nemzetközi hardverrel készülnek. Többféle típusán ugyanaz az önkiszolgáló szoftver fut, ezért egy retail egységen belül vegyesen is használhatók. Az önkiszolgáló rendszerek készpénzt és bankkártyát is elfogadnak, ellenőrző mérleggel ellenőrzik a vásárlást, tovább növelve a biztonságot, a beépített szkenner pedig képkészítésre is alkalmas. Megoldást kínálnak a hosszú, várakozó sorokra a kasszazónában, munkaerőhiány esetén biztos megoldást nyújtanak, kielégítik a trendi vásárlói elvárásokat, automatizált az elszámoltatási folyamat.
A Future Store-ban bemutatásra került kasszák között volt olyan is, amely a kasszázás után akár bankkártyás és NFC nélküli, okostelefonos fizetést – ez az azonnali átutalás – is elfogad, és igazoló vonalkódot vagy QR-kódot küld. Ez az innovatív Wanzl Exit Gate-be beépített vonalkód-, vagy QR-kód-olvasóval együtt kontrollált kiléptetést biztosít a fizetési zónából. Mivel a kilépéshez a nyugtán található vonalkód szükséges, így a vevő csak a blokk vonalkódjával tud távozni.
Az idei Future Store legizgalmasabb kapuján, a svájci Record Szögben záródó ajtaján keresztül távozhattak vendégeink.
A következő alkalommal, 2022-ben újra kinyitunk, és várjuk vissza látogatóinkat egy újabb túrára! //
Kapcsolódó cikkeink
Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >