Minden évben ellenőrizni kell az online kasszákat: megnőtt a kereskedők felelőssége
Számos változást hoz a kereskedők életében az online pénztárgépek üzemeltetése. Ez nemcsak a napi használatra vonatkozik, hanem a karbantartási, szervizelési szabályokra is. Az alábbiakban összefoglaljuk, mire kell figyelniük az üzemeltetőknek. Az egyik legfontosabb változás, hogy a rendelet értelmében a pénztárgépnaplót a kereskedő köteles vezetni és megőrizni az adómegállapítási jog elévüléséig. Korábban annak szakszerű kitöltése a szerviz, illetve a forgalmazó feladata volt.
Számos változásra hívja fel a figyelmet a kasszák üzemeltetésében a Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. Szabó Ervin az onlinekassza.hu portálnak elmondta, hogy a rendelet értelmében kötelező a kasszák éves felülvizsgálata, amelynek alkalmával a szerviz ellenőrzi, történt-e illegális beavatkozás, vagy ennek kísérlete a pénztárgépen. Ha szükséges, az adóügyi ellenőrző egység (AEE) akkumulátorát is kicserélik. A vizsgálat tényét a pénztárgépnaplóban természetesen rögzíteni kell. Az új NGM rendelet szerint a napló megőrzése és dokumentálási kötelezettsége a kereskedőt terheli. Korábban is a tulajdonosnak kellett megőriznie a naplót, de a dokumentálás a forgalmazó és a szerviz felelőssége volt.
Minden meghibásodást azonnal jelenteni kell a szerviznek, amely visszaigazolja azt – folytatta a szakértő. A szakembereknek öt napon belül meg kell kísérelnie a javítást, majd annak eredményét a naplóba rögzíteni. A gépet csak NAV-engedéllyel rendelkező műszerész szerelheti, aki köteles az igazolványát kérés nélkül is felmutatni. Amennyiben a kassza javítható, az újabb üzembe helyezéskor a kiesés idején keletkezett bevételt be kell vinni a gépbe. Ha a kassza javíthatatlan, akkor az AEE egységet a kereskedőnek kell megőriznie. Amennyiben az egység megtelik, meghibásodik, vagy a kassza üzemeltetőjének személyében változás következik be, az AEE-t cserélni kell.
Szabó Ervin felhívja a figyelmet, hogy körültekintően járjanak el a vállalkozók akkor is, ha szüneteltetik, vagy megszüntetik a vállalkozást. A pénztárgép kivonásáról az ügyfélkapun keresztül az ÁNYK nyomtatványon a NAV-ot 5 napon belül értesíteni kell.
A visszakapcsolást ugyanezen a nyomtatványon kell bejelenteni, az újbóli használat előtt szintén legalább öt nappal. Az üzemeltetés helyének módosítását szintén öt nappal a változás előtt kell bejelenteni, megjelölve az üzemeltetési hely megváltoztatásának tervezett időpontját – tette hozzá a Laurel ügyvezetője. Ezek egyelőre azok a főbb jogszabályváltozások, amelyekkel mindenkinek tisztában kell lennie.
Ezzel párhuzamosan gyűlnek a felhasználói tapasztalatok is. A napokban adták át az országban a négyezredik Laura kasszaszoftvert, így ez a legnagyobb példányszámban telepített, hazai fejlesztésű kasszaprogram Magyarországon. Máris sok felhasználói visszajelzést kaptak azoktól, akik a cég pénztárgépeit, alkalmazásait használják. Az adatok közérdekű részét az információk rendezése után szintén az onlinekassza.hu rendelkezésére bocsátják majd.
Aki részletesen szeretné tanulmányozni a kasszákról szóló miniszteri rendelet szövegét, itt elérheti.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >