Mindegyik növekszik 2024-re – Európai online csatornák: Top 10
Az európai online élelmiszer-kiskereskedelemben a következő öt év során is az Egyesült Királyság és Franciaország fejlett piacai dominálnak, amelyek az új csatorna révén ellensúlyozzák hagyományos élelmiszerüzleteik lassabb növekedését. Ezt emeli ki a német Lebensmittel Zeitung LZ Retailystic piaci elemző szolgálatának 2024-ig szóló előrejelzése.
Egyelőre még nem fér bele a top tízbe az Amazon, amely pedig a non-food cikkek online értékesítésének növekedési rátájával a harmadik legnagyobb Európában. Elindította ugyan földrészünkön Amazon Fresh és Prime Now nevű, kizárólag online élelmiszer-kereskedelmi vállalkozásait, de azok még nem olyan jelentősek, hogy beleférnének a top tízbe.
Európa – Top 10 online FMCG kereskedő, online FMCG értékesítés 2019 – 2024 (milliárd EUR):
A leginkább sikeresek a brit és francia multichannel óriások. Az Ocado az egyetlen tisztán online kereskedő
a rangsorban, amelynek esetében a növekedés új vásárlók meghódításának eredménye.
A következő öt év során viszont az online várhatóan erősödik, mivel a kereskedelmi vállalatok többcsatornás értékesítése egyre inkább elterjed; fogyasztóikat vagy házhozszállítással vagy pedig „kattints és vedd át” rendszerrel szolgálják ki. //
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai terjeszkedésre készül a 7-Eleven
Stratégiai terjeszkedésre készül Európában a világ legnagyobb kényelmi üzletlánca, a…
Tovább olvasom >