Mindegyik növekszik 2024-re – Európai online csatornák: Top 10
Az európai online élelmiszer-kiskereskedelemben a következő öt év során is az Egyesült Királyság és Franciaország fejlett piacai dominálnak, amelyek az új csatorna révén ellensúlyozzák hagyományos élelmiszerüzleteik lassabb növekedését. Ezt emeli ki a német Lebensmittel Zeitung LZ Retailystic piaci elemző szolgálatának 2024-ig szóló előrejelzése.
Egyelőre még nem fér bele a top tízbe az Amazon, amely pedig a non-food cikkek online értékesítésének növekedési rátájával a harmadik legnagyobb Európában. Elindította ugyan földrészünkön Amazon Fresh és Prime Now nevű, kizárólag online élelmiszer-kereskedelmi vállalkozásait, de azok még nem olyan jelentősek, hogy beleférnének a top tízbe.
Európa – Top 10 online FMCG kereskedő, online FMCG értékesítés 2019 – 2024 (milliárd EUR):
A leginkább sikeresek a brit és francia multichannel óriások. Az Ocado az egyetlen tisztán online kereskedő
a rangsorban, amelynek esetében a növekedés új vásárlók meghódításának eredménye.
A következő öt év során viszont az online várhatóan erősödik, mivel a kereskedelmi vállalatok többcsatornás értékesítése egyre inkább elterjed; fogyasztóikat vagy házhozszállítással vagy pedig „kattints és vedd át” rendszerrel szolgálják ki. //
Kapcsolódó cikkeink
Ingyenesen szállít házhoz a Just Eat Takeaway az Amazon Prime tagoknak Európában is
Kiterjeszti Amazonnal való együttműködését a Just Eat Takeaway Európára is.…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: 3,7%-on állt az infláció áprilisban
A várakozásunkat némileg alulmúlva, 3,7%-ra emelkedett az infláció éves üteme…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >