Több milliárdos forgalmat hoz a grillszezon
Milliárdos üzlet a grillszezon, a kapcsolódó élelmiszerek és a non-food termékek iránt is nő a kereslet – írja a Világgazdaság nyomán az origo.
A grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladta tavaly a 3,5 milliárd forintot, a Világgazdaságnak nyilatkozó áruházláncok pedig idén további növekedést várnak.
A grillsajtoké a legdinamikusabban fejlődő szegmens, 58 százalékkal, 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás. A grillkolbász iránti kereslet 19 százalékkal 2,3 milliárd forintra nőtt, a grillfűszerek piaca pedig 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt – írja a Világgazdaság a Nielsen piackutatótól származó adatokra hivatkozva. Grillkolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte tavaly.
A non-food termékek piaca is dübörög: a gáz-, a faszenes és a betongrillek mellett a kerti bútorok is igen keresettek. (vg.hu, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Kert & grill – szezonális lendület az Auchannál
A COVID óta a kertészkedés és a szabadtéri tevékenységek reneszánszukat…
Tovább olvasom >Grillsajtok – már nem csak nyáron
Optimisták a grillpiac szereplői az idei szezon előtt. Mert bár…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >K&H elemzői kommentár: Támaszt kapnak a háztartások
Júniusban a bruttó átlagbér 9,7 százalékkal nőtt éves szinten, a…
Tovább olvasom >