Magazin: Mikroszálas kendő, az új csodafegyver

Dátum: 2019. 10. 25. 07:16

A háztartási tisztítószerek és eszközök forgalma jelentősen megnő az őszi időszakban. A gyártók és forgalmazók folyamatos újításainak köszönhetően mára minden fogyasztó megtalálhatja a boltok polcain az igényeinek megfelelő tisztítóeszközt, legyen akár a divat, akár a funkcionalitás az elsődleges szempont.

A Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. szakemberei azt tapasztalják, hogy az elmúlt időszakban a pozitív gazdasági környezetnek köszönhetően a vásárlói kosárértékek növekedtek. A vállalatnál minden kategória esetében nőtt a fogyasztás.

Oláh Edit
marketingmenedzser
Freudenberg Háztartási
Cikkek

– A termékfejlesztéseknek köszönhetően egyre többen választhatnak és választanak is olyan takarítóeszközöket, melyek megkönnyítik a hétköznapok házimunkáit. A kényelem, a könnyed csavarás miatt egyre több háztartásban találhatók már meg a pedálos felmosóink.

A mikroszál – kedvező tulajdonságai miatt – a takarítás több területén is felhasználható, akár törlőkendőről, vagy éppen padlóápolásról, felmosókról beszélünk – fejti ki Oláh Edit marketingmenedzser, felhívva a figyelmet arra, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban választják a vidám, színes termékeket, hogy a szürke házimunkát kicsit „feldobják”.

– Emellett megfigyelhető az is, hogy egyre több termék esetében van eltolódás az online eladási csatornák irányába. Ez esetünkben főleg a padlóápolás-, illetve a vasalás/szárítás kategóriákra jellemző, és különösen a nagyobb méretű, nehezen szállítható, illetve a dobozokba csomagolt termékeinknél vesszük észre – mondja Oláh Edit.

A Bonus Kft.-nél a tisztítóeszközök szegmensben, saját termékkörükben 2018 első és második negyedévéhez képest 13%-os növekedést regisztráltak. Elsősorban a kendők és felmosók termékkategóriájának forgalma emelkedett dinamikusan.

Botos Andrej
marketing manager
Bonus

– A BonusPRO márkacsaládunk a professzionális felhasználás igényeihez alakította ki kínálatát, ahol gyűjtőkartonokban és nagyobb kiszerelésekben kínáljuk termékeinket. Mivel cégünknél ez a kategória új, ezért nem állnak rendelkezésre historikus adatok és a mért folyamatos növekedés nem a kereslet mértékét mutatja, hanem a piaci bevezetést.

Elsősorban a nagykereskedelmi és disztribútori kapcsolatokig követjük a termékek életútját, és ezen a vonalon észleltük a 13%-os növekedést – tudjuk meg Botos Andrejtől.

A Bonus Kft. marketing managere azt is elárulja, hogy a polci megoszlással kapcsolatban némi átrendeződés történt, bizonyos márkák penetrációja csökkent, melyek helyét a meglévő gyártók és beszállítók pótolták ki. Mivel sok esetben áruházi saját márkákról van szó, a fogyasztók változást nem igazán észlelhettek.

 

Divat és funkcionalitás

– A tavaszi és az őszi takarítási szezon kiemelkedően fontos számunkra, hiszen ilyenkor érezhető a takarítóeszközök jelentős keresletnövekedése. Az őszi időszakban ez fokozottan igaz. Ugyanakkor állandó polci megjelenésünk biztonságot nyújt a vásárlóknak, hogy a két kiemelt időszak között is elérhetik termékeinket, bármikor is fogynak ki belőle. Sőt, idén a tavaszi kampányunkat követően egy speciális Colors-promócióval kedveskedtünk a vásárlóknak, ahol külön kihelyezéseken bukkantak fel a vidám, színes termékeink – nyilatkozza Oláh Edit.

A Vileda legújabb fejlesztése az Ultra Fresh mikroszálas törlőkendő, mely ötvözi a fiatalos színeket és az antibakteriális hatást a mikroszál kiváló tisztítóerejével. Ez a különleges kendő ezüst-klorid ionokat tartalmaz, ami meggátolja, hogy ezek a termékek kellemetlen szagúak legyenek.

– Továbbra is a TV, instore, online és kültéri megjelenések kapják a főszerepet. Az év második felében a Turbo pedálos felmosóra és az Ultramax lapos felmosóra helyeződik a fókusz. Ezekre a termékekre TV-kampányt szervezünk, kiegészítve Ultramat Turbo ajánlásunkkal. Ezenkívül továbbra is kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a bolti megjelenéseknek, kihelyezéseknek – teszi hozzá Oláh Edit.

Botos Andrej elmondja, hogy jellemzően a szivacsok, a kendők, valamint a felmosók kategóriája alaptermékeinek forgalmán mérnek növekedést.

– Az év második felében kommunikációnkat a food contact és mikrobiológiai tanúsítványunk ismertetésére helyezzük. A food contact tanúsítványt minden termékkategóriára (szivacsok, kendők, dörzsik, gumikesztyűk) megkaptuk, ami azt jelenti, hogy termékeink élelmiszerrel érintkező környezetben is biztonsággal használhatók, azokból nem oldódik ki az egészségre ártalmas anyag. Mikroszálas kendőinket és felmosónkat mikrobiológiai vizsgálatokkal igazolták, hogy a baktériumok 99,9%-át eltávolítják vegyszer használata nélkül. A tanúsítványok elsősorban a viszonteladó partnereink részére nyújt olyan információt, amivel egészségügyi intézményeket és HoReCa-felhasználókat egy új megközelítésből tudják megszólítani. 2019 utolsó negyedévében elindítjuk a webshopunkat, valamint a social média kezelésére is szerződtettünk partnert, így az online jelenlétre helyezzük a hangsúlyt. A külföldi expanzióhoz is készülnek a weboldalváltozatok és az eDm kampányok – avat be a Bonus Kft. marketing managere.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink