Michelin-csillagok a Business Daysen
11 éve már, hogy a budapesti Costes étterem Magyarország első Michelin-csillagos étterme lett, azóta a világ talán legfontosabb szakmai elismerését elnyerő vendéglátóhelyek száma itthon folyamatosan nő.
Gasztronómiánk idén már 7 Michelin-csillagos étteremmel büszkélkedhet: megtartotta csillagját a Babel, a Borkonyha, a Costes, a Costes Downtown és a Stand, és két új név is felkerült a listára: az Essência és a Salt, amelyek most kapták meg először az elismerést. (A tavaly még kétcsillagos Onyx jelenleg átalakítás alatt áll.)
Újabb féltucattal nőtt Michelin-tányéros éttermeink száma, így már összesen 18 étterem viselheti ezt az elismerést (elöl az újak): Hoppá! Bistro, Felix, Stand25 Bisztró, Spago by Wolfgang Puck, Rumour, Pasztell, Csalogány 26, Arany Kaviár, Baltazár, Alabárdos, Zona, St. Andrea, Mák, Tigris, Textúra, Nobu Budapest, Laurel Budapest, Fricska. A Michelin-tányér odaítélésekor az éttermeket öt kritérium alapján választják ki, de közös jellemzőikről egyszerűen fogalmaznak: „jó ételeket szolgálnak fel!”. Sok vendéglátóhelynek a tányéros minősítés az első lépéseket jelenti a csillaghoz.
Az FMCG-szakma legnagyobb találkozóján, az idén is ötnapos Business Daysen először kapta meg a konferencia nyitónapját a horeca szektor – nem véletlenül, hiszen most a teljes ágazatban ez a terület szorul a legnagyobb támogatásra (következő számunkban erről részletesen is beszámolunk). Az újjáépítéssel foglalkozó rendezvényen a horeca piacról folytatott szakmai párbeszéd végén Gerendai Károly, a Costes és a Costes Downtown éttermek tulajdonosa vette át két étterme Michelin-plakettjét a METRO munkatársaitól, Taferner Ákos marketingvezetőtől és Bősze Ákos horeca fejlesztési vezetőtől (képünkön). A pandémia teremtette helyzet miatt a Costes cégcsoport a leginnovatívabb időszakát könyvelhette el; az elmúlt másfél évben új irányokban gondolkodtak, és számos meglepő szolgáltatást dolgoztak ki, amelyek mind a túlélést segítették. //
Kapcsolódó cikkeink
Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >30 éves magyarországi fennállását ünnepli a METRO
Partnereivel és munkatársakkal együtt ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának…
Tovább olvasom >A józanság szava
Egyelőre kicsi, behatárolt, de önmagához képest kifejezetten gyorsan fejlődő szegmens…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >