Michelin-csillagok a Business Daysen
11 éve már, hogy a budapesti Costes étterem Magyarország első Michelin-csillagos étterme lett, azóta a világ talán legfontosabb szakmai elismerését elnyerő vendéglátóhelyek száma itthon folyamatosan nő.
Gasztronómiánk idén már 7 Michelin-csillagos étteremmel büszkélkedhet: megtartotta csillagját a Babel, a Borkonyha, a Costes, a Costes Downtown és a Stand, és két új név is felkerült a listára: az Essência és a Salt, amelyek most kapták meg először az elismerést. (A tavaly még kétcsillagos Onyx jelenleg átalakítás alatt áll.)

Gerendai Károly átveszi Michelin-plakettjeit Bősze Ákostól, a METRO horeca fejlesztési vezetőjétől és Taferner Ákostól, a METRO marketingvezetőtől
Újabb féltucattal nőtt Michelin-tányéros éttermeink száma, így már összesen 18 étterem viselheti ezt az elismerést (elöl az újak): Hoppá! Bistro, Felix, Stand25 Bisztró, Spago by Wolfgang Puck, Rumour, Pasztell, Csalogány 26, Arany Kaviár, Baltazár, Alabárdos, Zona, St. Andrea, Mák, Tigris, Textúra, Nobu Budapest, Laurel Budapest, Fricska. A Michelin-tányér odaítélésekor az éttermeket öt kritérium alapján választják ki, de közös jellemzőikről egyszerűen fogalmaznak: „jó ételeket szolgálnak fel!”. Sok vendéglátóhelynek a tányéros minősítés az első lépéseket jelenti a csillaghoz.
Az FMCG-szakma legnagyobb találkozóján, az idén is ötnapos Business Daysen először kapta meg a konferencia nyitónapját a horeca szektor – nem véletlenül, hiszen most a teljes ágazatban ez a terület szorul a legnagyobb támogatásra (következő számunkban erről részletesen is beszámolunk). Az újjáépítéssel foglalkozó rendezvényen a horeca piacról folytatott szakmai párbeszéd végén Gerendai Károly, a Costes és a Costes Downtown éttermek tulajdonosa vette át két étterme Michelin-plakettjét a METRO munkatársaitól, Taferner Ákos marketingvezetőtől és Bősze Ákos horeca fejlesztési vezetőtől (képünkön). A pandémia teremtette helyzet miatt a Costes cégcsoport a leginnovatívabb időszakát könyvelhette el; az elmúlt másfél évben új irányokban gondolkodtak, és számos meglepő szolgáltatást dolgoztak ki, amelyek mind a túlélést segítették. //
Kapcsolódó cikkeink
Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Minden jó, ha a kezdete jó
Nem csak reggel, nem csak napindító étkezésként, nem csak a…
Tovább olvasom >A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Történelmi rekordot döntött tavaly a globális hotelipar
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt…
Tovább olvasom >