Michelin-csillagok a Business Daysen
11 éve már, hogy a budapesti Costes étterem Magyarország első Michelin-csillagos étterme lett, azóta a világ talán legfontosabb szakmai elismerését elnyerő vendéglátóhelyek száma itthon folyamatosan nő.
Gasztronómiánk idén már 7 Michelin-csillagos étteremmel büszkélkedhet: megtartotta csillagját a Babel, a Borkonyha, a Costes, a Costes Downtown és a Stand, és két új név is felkerült a listára: az Essência és a Salt, amelyek most kapták meg először az elismerést. (A tavaly még kétcsillagos Onyx jelenleg átalakítás alatt áll.)

Gerendai Károly átveszi Michelin-plakettjeit Bősze Ákostól, a METRO horeca fejlesztési vezetőjétől és Taferner Ákostól, a METRO marketingvezetőtől
Újabb féltucattal nőtt Michelin-tányéros éttermeink száma, így már összesen 18 étterem viselheti ezt az elismerést (elöl az újak): Hoppá! Bistro, Felix, Stand25 Bisztró, Spago by Wolfgang Puck, Rumour, Pasztell, Csalogány 26, Arany Kaviár, Baltazár, Alabárdos, Zona, St. Andrea, Mák, Tigris, Textúra, Nobu Budapest, Laurel Budapest, Fricska. A Michelin-tányér odaítélésekor az éttermeket öt kritérium alapján választják ki, de közös jellemzőikről egyszerűen fogalmaznak: „jó ételeket szolgálnak fel!”. Sok vendéglátóhelynek a tányéros minősítés az első lépéseket jelenti a csillaghoz.
Az FMCG-szakma legnagyobb találkozóján, az idén is ötnapos Business Daysen először kapta meg a konferencia nyitónapját a horeca szektor – nem véletlenül, hiszen most a teljes ágazatban ez a terület szorul a legnagyobb támogatásra (következő számunkban erről részletesen is beszámolunk). Az újjáépítéssel foglalkozó rendezvényen a horeca piacról folytatott szakmai párbeszéd végén Gerendai Károly, a Costes és a Costes Downtown éttermek tulajdonosa vette át két étterme Michelin-plakettjét a METRO munkatársaitól, Taferner Ákos marketingvezetőtől és Bősze Ákos horeca fejlesztési vezetőtől (képünkön). A pandémia teremtette helyzet miatt a Costes cégcsoport a leginnovatívabb időszakát könyvelhette el; az elmúlt másfél évben új irányokban gondolkodtak, és számos meglepő szolgáltatást dolgoztak ki, amelyek mind a túlélést segítették. //
Kapcsolódó cikkeink
Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >