Mezőgazdasági termelői árak: +1,2%
2016 júliusában a mezőgazdasági termelői árak 1,2%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, ami a növényi termékek 1,2, illetve az élő állatok és állati termékek 1,1%-os árnövekedéséből tevődik össze.
Míg a sertés felvásárlási ára az elmúlt három hónapban folyamatosan növekedett és így az elmúlt két év legmagasabb értékét érte el, addig a tejnél az árcsökkenés tovább folytatódott.
2016 júliusában 2015 júliusához képest a gabonafélék ára 2,9%-kal emelkedett. A búza ára 18%-kal visszaesett, míg a kukoricáé 19%-kal nőtt. A gyümölcsök ára 7,8%-kal csökkent, a zöldségféléké 2%-kal nőtt (a burgonyáé 7,8%-kal). Az élő állatok termelőiár-szintje 5,1%-kal emelkedett, az állati termékeké 8,7%-kal csökkent. A vágósertés ára 13,4%-kal nőtt. Az elmúlt közel két év legmagasabb felvásárlási árát (411 forint/kilogramm) figyelhettük meg júliusban.
2016. január–júliusban az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak összességében nem változtak. Ezen belül a növényi termékek ára 2,5%-kal emelkedett, az élő állatok és állati termékek ára 4,1%-kal csökkent. A zöldségfélék ára 5,4%-kal nőtt.
A tej ára 12%-kal alacsonyabb lett. A felvásárlási ára 2015 decembere óta folyamatosan csökken, 2016 júliusában 66 forint/liter volt.
Kapcsolódó cikkeink
Szlovénia felvásárolja az országban megtermelt összes búzát
Szlovénia az állami árutartalékok intézeten keresztül felvásárolja az országban megtermelt…
Tovább olvasom >A Mondelez bővíti fenntartható búzatermesztési programját Magyarországon
Az amerikai Mondelez élelmiszergyártó nemzetközi nagyvállalat bővíti a fenntartható búzatermesztési…
Tovább olvasom >Növekvő árbevétel mellett kevesebb zöldséget és gyümölcsöt exportál Spanyolország
A spanyol zöldség-, gyümölcs- és dísznövény-exportőrök szövetsége, a Fepex adatai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek…
Tovább olvasom >Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >