Mézfesztivál Kaposváron
Félszáz méhész kínálja termékeit a Kaposvári Mézfesztiválon, amelyet pénteken és szombaton rendeznek a somogyi megyeszékhelyen.
Mészáros János, a Zselici Méhész Egyesület elnöke az eseményt beharangozó csütörtöki sajtótájékoztatón azt mondta: a somogyi, zalai, erdélyi és felvidéki termelők 8-10 fajta mézzel, köztük igazi különlegességekkel, szelídgesztenye- és mézharmatmézzel is várják az érdeklődőket.
Az egyesület és a Zselici Méz Lovagrend által tizenharmadik alkalommal szervezett, várhatóan több ezer embert vonzó kétnapos fesztivál, valamint a hozzá kapcsolódó Zselici regionális méhész konferencia és szakvásár keretében a belvárosban felvonulnak a méz lovagrendek képviselői. Lesz mézszentelés, mézfajta-bemutató, az érdeklődők előadásokat hallhatnak a méhészet új irányairól, a méhészeti termékek előállításáról, a kártevők elleni védelemről.
Mészáros János szólt arról, hogy az idei hárs és napraforgó méz kiváló lett, az akác virágzásakor azonban esős volt az idő, a méhek alig tudtak gyűjteni, a méhészeknek ebből a szempontból „katasztrofális” évük van.
Magyarázata szerint a magyar termelőknek az akácméz jelenti az igazán eladható mézet Európában, a többi fajtát vegyes méz, virágméz kategóriába sorolják az exportpiacokon.
Az egyesületi elnök kitért arra, hogy az Európai Bizottság a Venezuelából, Argentínából és Brazíliából érkező méz vámjának eltörlését tervezi. Ha ez bekövetkezik, a magyar vegyes méz kiszorulhat az európai piacról. „Ez ellen kézzel-lábbal tiltakozni fogunk, a méhészeti képviselőink minden követ megmozgatnak, hogy ez a terv ne valósuljon meg” – hangoztatta.
Mészáros János elmondta az is, hogy Magyarországon 80 dekagramm az egy főre jutó átlagos mézfogyasztás, amely lassan, de folyamatosan nő. A cél, hogy elérjük az 1-1,2 kilogrammot, az a termelők kitettségét is csökkentené a nemzetközi piacon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >