Mesterséges intelligenciával fejlesztett italt a Migros
A svájci Migros a kiskereskedők közül világelsőként kínál mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett italt.
A szintén svájci székhelyű üdítőital-gyártó Vivi Kola a ChatGPT, a Midjourney generatív MI program és az Unreal Engine valós idejű 3D-s eszköz segítségével alkotta meg az italt.
A Vivi Nova frissítő víz, lime, haskap mézbogyó, valamint gyömbér leve, porított cikóriagyökér és barna cukor felhasználásával készül.
Az összetevőket a ChatGPT válogatta össze azzal az indoklással, miszerint „a haskap mézbogyó védelmet nyújt a sejtkárosodással szemben, a lime erősíti az immunrendszert, a cikóriagyökér pedig támogatja az emésztést”.
A Midjourney az Unreal Engine közreműködésével a termék megjelenésről gondoskodott, míg az MI az italok aktuális trendjeire figyelemmel összeállítottta a receptet.
A vegán Vivi Nova cukortartalma minimális, míg az ital jellegzetes karakterét a haskap mézbogyólé adja.
A termék tápértékének meghatározását azonban tapasztalt szakemberek végezték, ez ugyanis túl nagy feladat volt a mesterséges intelligencia számára – jegyezte meg a kiskereskedő.
A Vivi Nova fejlesztése a koncepciótól az italig mindössze két napot vett igénybe. A gyors tesztelés és palackozás pedig az eglisaui (Zürich) palackozóüzemben történt.
Az ital a Migros zürichi üzleteiben, valamint országszerte a Migros Online-on kapható.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >