Merre tovább PLMA? – exkluzív interjú a PLMA új elnökével
A Trade magazin kérdéseire Peggy Davies, a PLMA új elnöke válaszol exkluzív interjúban. A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége június elején jelentette be, hogy Peggy Davies viszi tovább a május végén elhunyt PL iparági ikon, Brian Sharoff PLMA elnöki pozícióját.
Peggy Davies lett a PLMA (Private Label Manufacturers Association) megbízott elnöke. Elődje a sajátmárkás szakma nagy tiszteletnek örvendő, ikonikus alakja és veteránja Brian Sharoff közel 40 évig töltötte be ezt a pozíciót, rövid betegség után május 23-án elhunyt.
„Négy évtizeden keresztül Brian volt a PLMA arca” – mondta Lisa Manzoline, a PLMA igazgatóság vezetője és a Reynolds Consumer Products értékesítési igazgatója. „Most a mi felelősségünk a jövőre összpontosítani. Mint igazgatótanács, jól látjuk, hogy több okból nehéz időszak előtt állunk. Teljes mértékben bízunk abban, hogy Peggy Davies, aki jól ismeri a tagjainkat és a kihívásokat, a PLMA dinamikus vezetője lesz ebben a kritikus helyzetben, amiben 2020 végéig és 2021-ig ki kell tartunk.”
Tm: Milyen szakmai háttér köti Önt össze a PLMA-val?
PD: szinte teljes szakmai karrieremet értékesítési vezetőként töltöttem két nagy, amerikai, saját márkás termékeket gyártó vállalatnál. 1989-ben vettem részt először PLMA kiállításon, amikor a Szövetség tíz éves volt. Az 1990-es évek elejétől 2015-ig a PLMA igazgatótanácsában dolgoztam, 2003-2004-ben pedig az igazgatóság vezetőjévé választottak. Én voltam az első nő ebben a pozícióban. 2016-ban csatlakoztam a PLMA munkatársaihoz szövetségi kapcsolatok alelnökként és számos új kezdeményezést vezettem be. Különböző programok és rendezvények, köztük az amszterdami és chicagói kiállítások fejlesztésén és bemutatásán dolgoztam.
Tm: Hogyan fogja kamatoztatni korábbi tapasztalatait ebben az új pozícióban?
PD: A PLMA gyártó vállalatokat képviselő tagjaként közvetlen operatív ismereteim vannak. Ugyanakkor a kiskereskedőkkel és nagykereskedőkkel való partneri kapcsolataim további perspektívát jelentenek. 2012-ben én bábáskodtam egy egyedülálló nonprofit női szervezet, a Women Impacting Storebrand Excellence (WISE) létrehozásán. Néhány rövid év alatt a WISE az iparágban a nők professzionális fejlődésének bajnokává vált, és elősegítette az iparágban a sokféleség és a nők szerepvállalásának elfogadtatását.
Tm: Mik a rövid-,közép- és hosszútávú stratégiai tervei?
PD: Mivel még csak megbízatásom második hónapjának végén tartok, ráadásul a világjárvány közepette, így az azonnali globális követelményünk az, hogy mindent biztonságban és egészségben, a társadalmi távolságtartás betartásával intézzünk. A csapatom rövid távú célja két virtuális program sikeres megvalósítása (egyik az Egyesült Államokban, a másik Hollandiában) és a két zászlóshajó kiállításunk megtartása. Középtávú és hosszú távú stratégiák kidolgozás alatt vannak, annyit elárulhatok, hogy érdemes figyelni a híradásainkat, mert sok mindennel készülünk.
Tm: Folytatja a terjeszkedést, tervezi új országok bevonását?
PD: A PLMA úgy terjeszkedik, ahogy a sajátmárka növekszik. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a kiskereskedelem fejlődését, a sajátmárka piaci részesedését és a fogyasztói tendenciákat a világ minden táján, mielőtt a továbblépésről döntünk. Azt tudom mondani, hogy egyre több országban és régióban látjuk, ahogy a sajátmárka elindul és ezzel a mi belépésünk is fontossá válik.
Tm: Folytatják-e új kommunikációs felületek elindítását?
PD: Video-programjaink mind ipari, mind fogyasztói szempontból népszerűek. Kiemelkedő a szerepük az iparág különböző szereplőinek tájékoztatásában és edukálásában, és – ami a legfontosabb – a fogyasztókat közelebb viszik a kedvenc üzleteik sajátmárkás kínálatához.
Tm: Terveznek bármilyen új on- vagy offline eseményt?
PD: Júniusban a Szent József Egyetemmel közösen tartott éves oktatási programunk keretében kétnapos virtuális konferenciát szerveztünk, napi két óra időtartamban. A 2020-as októberi washingtoni konferenciánkat online rendezzük meg. A tervezett témák összhangban vannak a tagok érdeklődési körével, így érintik az ellátási lánc, a kormányzati rendeletek és természetesen az amerikai választások témakörét. Október végén a Nyenrode Egyetemmel együttműködésben kerül sor a PLMA Nemzetközi Tanácsának Executive Education programjára; a tanterv tervezése már folyamatban van. 2021 első negyedévében Genfben tartjuk a Nemzetközi Tanács kerekasztal-konferenciáját. Az USA éves találkozót és vezetői konferenciát pedig a floridai Orlandoba tervezzük.
Tm: Hogyan látja a sajátmárka jövőjét? Mik a fő kihívások és lehetőségek?
PD: Nos, olyan fényes, mint a ragyogó nap. Például az Egyesült Államokban az elmúlt néhány hónapban az áruházak sajátmárkás termékeinek óriási növekedése tapasztalható sok élelmiszer- és nem élelmiszer-kategóriában. Sok esetben a sajátmárkás termékek jobban elérhetőek voltak, mint az A márkák. Összességében, ha az Egyesült Államok minden kiskereskedőjét nézzük, gyakorlatilag a private label a legnagyobb márka – a Nielsen szerint évente mintegy 136 milliárd dollárt tesz ki. A nemzetközi piacokon összehasonlítható értékesítési adatok még nem állnak rendelkezésre, de anekdotikus bizonyítékok azt mutatják, hogy hasonló részesedésnövekedés tapasztalható világszerte. Ezt a felfutást követve most egyértelműen a fogyasztók oktatására koncentrálunk, hogy a kiváló sajátmárkás cikkek minőségét, változatosságát és értékeit megismerjék. Törekszünk arra, hogy azok a vásárlók, akik először vettek saját márkás terméket, továbbra is azt vásárolják.
Tm: Mit tart még fontosnak kiemelni?
PD: Brian Sharoff öröksége tovább él, ki kell használnunk a sajátmárkák piaci részesedésének növekedésében rejlő új lehetőségeket. Az ő látása, elképzelései, valamint az iparág és az emberek iránti szenvedélye meghatározó számunkra. A PLMA munkatársaival minden nap arra törekszünk, hogy megfeleljünk Brian nagyon magas mércéjének. Mi, akik személyesen és szakmailag is ismertük őt, egy igazi mestertől tanultunk. Példa értékű volt az ő széles körű kapcsolatrendszere, intuíciója és lelkesedése a következő lépések feltárására és fejlesztésére.
Kapcsolódó cikkeink
A PLMA 2024 Trade Show idén nagyratörő gyártókat és kiskereskedőket mutatott be
Iható tengervíz és iható ecet, teából készült, kenyérre kenhető zselé,…
Tovább olvasom >Soha nem látott népszerűségnek örvendenek a saját márkák
A pandémia után előállt gazdasági kihívások a már korábban is…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >