Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb generációk megváltozott fogyasztási szokásainak hatására; a potenciális vásárlók kisebb hányada vesz már kávét. Különösen a darált kávé és a kávépárnák népszerűsége esett vissza, míg az egész szemes kávé iránti kereslet nőtt – vásárlási aránya 31%-ról 41%-ra emelkedett.

Elveszíti-e a kávé a Z-generációt?
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Ezt a növekedést elsősorban a teljesen automata kávéfőzők terjedése ösztönözte, bár ez a trend mostanra megtorpant. Az instant kávé népszerűsége szintén emelkedett az elmúlt öt évben.
A demográfiai változások komoly kihívások elé állítják a piacot. A fiatalabb fogyasztók gyakran kevesebb kávét isznak, vagy inkább kávézókban fogyasztanak. Emellett a Z-generáció kétharmada rendszeresen vásárol energiaitalt, amely sokszor a hagyományos kávét váltja fel. //
Kapcsolódó cikkeink
Sweet Palermo® – a tökéletes paprika nyomában
A Sweet Palermo® paprikák története nem csupán egy sikeres fajtanemesítésé,…
Tovább olvasom >Robbanás előtt a kávé és a tea ára
A reggeli kávé vagy a délutáni tea nem csupán ízlés…
Tovább olvasom >Promóciós fordulat – a márkák visszatérnek, de csak akciósan?
Az elmúlt másfél évben a vásárlói döntések alapjaiban változtak meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Filmvetítéssel és késő esti nyitvatartással is várják a fővárosi fürdők nyáron a közönséget
Az iskolai nyári szünet kezdetével változatos programokkal várják a vendégeket…
Tovább olvasom >Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi…
Tovább olvasom >Az útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV
Összeállítást tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)…
Tovább olvasom >