Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb generációk megváltozott fogyasztási szokásainak hatására; a potenciális vásárlók kisebb hányada vesz már kávét. Különösen a darált kávé és a kávépárnák népszerűsége esett vissza, míg az egész szemes kávé iránti kereslet nőtt – vásárlási aránya 31%-ról 41%-ra emelkedett.

Elveszíti-e a kávé a Z-generációt?
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Ezt a növekedést elsősorban a teljesen automata kávéfőzők terjedése ösztönözte, bár ez a trend mostanra megtorpant. Az instant kávé népszerűsége szintén emelkedett az elmúlt öt évben.
A demográfiai változások komoly kihívások elé állítják a piacot. A fiatalabb fogyasztók gyakran kevesebb kávét isznak, vagy inkább kávézókban fogyasztanak. Emellett a Z-generáció kétharmada rendszeresen vásárol energiaitalt, amely sokszor a hagyományos kávét váltja fel. //
Kapcsolódó cikkeink
Eladhatja a Coca-Cola a Costa Coffee kávézóláncot
A Coca-Cola Company a Costa Coffee értékesítésének előkészítésén dolgozik –…
Tovább olvasom >Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új időszámítás a Balatonnál, első a természeti értékek és a közhasználatú területek védelme
Valódi mérföldkőhöz érkezett a Balaton védelme, mivel a Magyar Közlönyben…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárd forintból valósulnak meg turisztikai fejlesztések Fejérben
A Fejér Vármegyei Önkormányzat két sikeres európai uniós pályázattal összesen…
Tovább olvasom >Itt az első légitársaság, ahol plusz jegyet kell venniük a túlsúlyos utasoknak
Az AP News értesülései szerint a Southwest Airlines szeptembertől új…
Tovább olvasom >