Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb generációk megváltozott fogyasztási szokásainak hatására; a potenciális vásárlók kisebb hányada vesz már kávét. Különösen a darált kávé és a kávépárnák népszerűsége esett vissza, míg az egész szemes kávé iránti kereslet nőtt – vásárlási aránya 31%-ról 41%-ra emelkedett.

Elveszíti-e a kávé a Z-generációt?
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Ezt a növekedést elsősorban a teljesen automata kávéfőzők terjedése ösztönözte, bár ez a trend mostanra megtorpant. Az instant kávé népszerűsége szintén emelkedett az elmúlt öt évben.
A demográfiai változások komoly kihívások elé állítják a piacot. A fiatalabb fogyasztók gyakran kevesebb kávét isznak, vagy inkább kávézókban fogyasztanak. Emellett a Z-generáció kétharmada rendszeresen vásárol energiaitalt, amely sokszor a hagyományos kávét váltja fel. //
Kapcsolódó cikkeink
A fiatalok 43 millió forinttal számolnak az első otthonért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Váltás a cégtulajdonosok között: az Y generáció lett a magyar vállalkozások új motorja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A fiatalok főként az élelmiszer-vásárlásokkal kerülnek be a digitális pénzügyek világába
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb forgalmi adó a SZÉP-kártya tranzakciós díja a kiskereskedelemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >És ez nem is kisállat-kereskedés – A nap képe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

