Megvan, hogy mi lehet a favorit idén Mikuláskor és karácsonykor
A Formatex szerint az idei Mikulás sláger ajándékai a következők lesznek: gyűjthető játékok, mint például a lányos Shopkins, a Sütibaba, a kisebb LEGO dobozok, a mozifilmekhez, rajzfilm sorozatokhoz kapcsolódó figurák, például Trolls, Star Wars, Mancs őrjárat, Disney hercegnők, de sokan adnak kisebb társasjátékot vagy kártyajátékot is a gyerekeknek.
A kosárérték régiósan eltérő lehet, Budapesten 5 ezer forint körüli, vidéken pedig 3-4000 forint körüli átlagos kosárértékre számítanak a Játéksziget üzletekben, ugyanakkor a webshopban akár 10000 forintos is lehet a várható kosárérték. A teljes karácsonyi szezon bevételének 10%- a Mikuláskor realizálódik, ekkor a webes forgalom az offline forgalom 20%-át adja. A karácsonyi vásárlási időszak egyre korábban kezdődik. Ez nemcsak a boltok dekorációjában jelenik meg, hanem az internetes kereskedelem is számtalan akciót szervez a vásárlások ösztönzésére. A Formatex által üzemeltetett Játéksziget webáruház például az őszi szünet idejére u.n.: „Gyerekhetet” szervezett, melynek során kedvezményes vásárlási lehetőséget ajánlott, ezért sokan vásároltak gyerekekkel, így az őszi szünetben 15%-kal nőtt a vevőszám és a forgalom az előző időszakhoz képest. Az ezt követő Black Friday általában a forgalom megháromszorozódásával jár.
„A november közepén kiadott karácsonyi játékkatalógus és a TV reklámok, valamint további novemberi vásárlásösztönzők is szerepet játszanak abban, hogy bőven az adventi időszak előtt elkezdődik a karácsonyi vásárlási szezon. Az előzetes számítások szerint decemberben is 5 százalékkal nőhet a kereskedelmi forgalom országszerte, mi pedig a Formatexnél és a Játékszigetekben 6% forgalomnövekedésre számítunk decemberben. A keresetek növekedése miatt azonban akár nagyobb növekedés is elképzelhető. A karácsonyi átlagos kosárérték 8-10 ezer forint, a webes kosárérték pedig várhatóan 12 ezer forint lesz- mondta Borhi János, a Játéksziget játékbolt hálózatot üzemeltető Formatex ügyvezetője.
Nemcsak előbb indul el a karácsonyi játékbeszerzés a különböző árengedmények miatt, de az Ország Játéka verseny is segíti a szülőket eligazodni a hatalmas játékválasztékban. Az idén negyedszerre megrendezett versenyben szereplő összes játék közül a legtöbb szavazatot a Formatex által hét éve forgalmazott Geomag építőjáték kapta. A Geomag elsöprő sikert aratott, még a Legonál is népszerűbb volt, hiszen ez a mágneses építőjáték kapta a legtöbb közönség szavazatot, illetve a Pierrot, családi magazinok főszerkesztőit, gyakorló anyukákat, vezető óvodapedagógust és védőnőt, valamint a Pedagógusképzés Megújulásáért program alapítóját és olvasás ösztönző programok szervezőit is felvonultató zsűri is ezt a játékot hozta ki abszolút győztesként. A Geomagon kívül egy másik Formatex termék a Candy is győzött, hiszen kategóriájában, az interaktív játékok között a legtöbb közönség szavazatot kapta. Az Ország Játéka versenyen a zsűri a készségfejlesztési képesség mértékét, valamint azt veszi figyelembe, hogy hozzájárul-e a játék a gyerekek mentális, érzelmi világának elmélyítéséhez, hogy mennyire fejleszti a játék a gyerek szociális kapcsolatait, mennyire alkalmas „együttjátszásra”, továbbá megvizsgálják a játék kidolgozásának minőségét, megnézik, hogy mennyire tekinthető innovatívnak, kreatívnak az adott játék, illetve milyen tartós és mennyire jelent örömforrást a gyerekek számára. A több éve népszerű, folyamatos termékfejlesztésekkel újabb és újabb készleltekkel előrukkoló, a mágnesek segítségével térbeli formák kialakítására alkalmas Geomag, a karácsonyi szezon sztárja is lehet, mert olyan készségfejlesztő játék, mely a fizika laptörvényeire is játszva tanítja meg a gyerekeket. Az idei év legkedveltebb Geomag játéka a Mechanics, ami egy mozgatható, mágneses építő készlet, melyből sokféle épület, állat, vagy egyedi építmény készülhet a mágneses rudak és panelek segítségével. Az idei karácsony másik nagy újdonsága, a szintén közönségdíjas Candy, amely egy gazdája utasításait követő póni, jelzi, ha éhes, ha fél, ha álmos, ha játszani szeretne és azt is, ha simogatásra, fésülésre vágyik, ráadásul gondoskodásra nevel és erősíti a felelősség érzetet is. Ez a kis plüss figura jó választás mind a szülőknek, mind a gyerekeknek, mert hasonló gondoskodást igényel, mint egy élő állat, ugyanakkor a szülőknek kevesebb elkötelezettséget és megterhelést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >Ezek a legnépszerűbb játékok idén a fa alatt
Közeledik a karácsony, ráadásul idén a szokásosnál hosszabb óvodai és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >