Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú húshelyettesítő márkát, miközben portfólióját igyekszik racionalizálni.
Az FMCG-óriás a Piper Sandler tanácsadó céggel dolgozik a márka eladásán, és már több potenciális vevővel is felvette a kapcsolatot – számolt be Grocery Gazette a Sky News híradására hivatkozva.
A The Vegetarian Butcher márkát 2007-ben alapították, és az Unilever mindössze hat évvel ezelőtt, 2018-ban vásárolta meg. A márka termékei olyan kiskereskedelmi láncok polcain találhatók meg, mint a Tesco, a Sainsbury’s és az Ocado. Bár a tranzakció várható értéke nem ismert, iparági források szerint a márka erős forgalomnövekedést és értékesítési eredményeket produkál.
Az eladás illeszkedik Hein Schumacher vezérigazgató stratégiájába, aki a múlt héten jelentette be, hogy a vállalat portfóliójának racionalizálására készül. Az eladásra kijelölt márkák évente körülbelül 1 milliárd font árbevételt termelnek.
Korábban az Unilever megpróbálta eladni több milliárd font értékű jégkrémüzletágát is, ám annak mérete miatt nehézségekbe ütközött. A vállalat múlt héten közölte, hogy elveti az értékesítés tervét, és inkább egy különálló üzletágként szervezné át a 15 milliárd font értékű jégkrémdivíziót.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >