Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú húshelyettesítő márkát, miközben portfólióját igyekszik racionalizálni.
Az FMCG-óriás a Piper Sandler tanácsadó céggel dolgozik a márka eladásán, és már több potenciális vevővel is felvette a kapcsolatot – számolt be Grocery Gazette a Sky News híradására hivatkozva.
A The Vegetarian Butcher márkát 2007-ben alapították, és az Unilever mindössze hat évvel ezelőtt, 2018-ban vásárolta meg. A márka termékei olyan kiskereskedelmi láncok polcain találhatók meg, mint a Tesco, a Sainsbury’s és az Ocado. Bár a tranzakció várható értéke nem ismert, iparági források szerint a márka erős forgalomnövekedést és értékesítési eredményeket produkál.
Az eladás illeszkedik Hein Schumacher vezérigazgató stratégiájába, aki a múlt héten jelentette be, hogy a vállalat portfóliójának racionalizálására készül. Az eladásra kijelölt márkák évente körülbelül 1 milliárd font árbevételt termelnek.
Korábban az Unilever megpróbálta eladni több milliárd font értékű jégkrémüzletágát is, ám annak mérete miatt nehézségekbe ütközött. A vállalat múlt héten közölte, hogy elveti az értékesítés tervét, és inkább egy különálló üzletágként szervezné át a 15 milliárd font értékű jégkrémdivíziót.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >A minimálbér-emelés a teljes bérskálát felfelé tolja 2025-ben
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül…
Tovább olvasom >Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén…
Tovább olvasom >