Megválik vegán üzletágától az Unilever

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 27. 09:11

Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú húshelyettesítő márkát, miközben portfólióját igyekszik racionalizálni.

Az FMCG-óriás a Piper Sandler tanácsadó céggel dolgozik a márka eladásán, és már több potenciális vevővel is felvette a kapcsolatot – számolt be Grocery Gazette a Sky News híradására hivatkozva.

A The Vegetarian Butcher márkát 2007-ben alapították, és az Unilever mindössze hat évvel ezelőtt, 2018-ban vásárolta meg. A márka termékei olyan kiskereskedelmi láncok polcain találhatók meg, mint a Tesco, a Sainsbury’s és az Ocado. Bár a tranzakció várható értéke nem ismert, iparági források szerint a márka erős forgalomnövekedést és értékesítési eredményeket produkál.

Az eladás illeszkedik Hein Schumacher vezérigazgató stratégiájába, aki a múlt héten jelentette be, hogy a vállalat portfóliójának racionalizálására készül. Az eladásra kijelölt márkák évente körülbelül 1 milliárd font árbevételt termelnek.

Korábban az Unilever megpróbálta eladni több milliárd font értékű jégkrémüzletágát is, ám annak mérete miatt nehézségekbe ütközött. A vállalat múlt héten közölte, hogy elveti az értékesítés tervét, és inkább egy különálló üzletágként szervezné át a 15 milliárd font értékű jégkrémdivíziót.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink