Megtakarítással harcol a jobb európai eladásokért a Danone
Tíz százalékos leépítést tervez a Danone a menedzserek körében
Mintegy kilencszáz menedzseri és adminisztratív munkahelyet szüntet meg 2014-ig a Danone-csoport, azaz európai középvezetői létszámának 10 százalékát leépíti.
A kedden Párizsban bejelentett döntés annak a két évre tervezett 200 millió eurós megtakarítási csomagnak a része, amelyet decemberben hozott nyilvánosságra a francia élelmiszeripari társaság.
A leépítés – amelyről kedden kezdődtek meg az egyeztetések a szakszervezetekkel – az európai fogyasztáscsökkentés következménye, és elsősorban a belső mobilizációt és az önkéntes távozásokat fogja előnyben részesíteni – olvasható a Danone közleményében. Gyárbezárásokat továbbra sem terveznek.
A csoport azt nem közölte, hogy pontosan hol és hány munkahely szűnik meg, de jelezte: a leépítés 26 országot érint. A vezetői pozíciók száma a felére fog csökkenni azzal, hogy átszervezik a több ország irányítását ellátó igazgatóságokat. A francia szakszervezetek értesülése szerint 236 munkahely fog megszűnni Franciaországban.
Az átszervezés elsődleges célja a lassuló európai eladások újraindítása, azok ugyanis tavaly 3 százalékkal csökkentek. Az Európán kívüli eladások, amely a cég forgalmának hatvan százalékát biztosítják, viszont tíz százalékkal növekedtek 2012-ben. Ezzel tavaly a Danone rekordbevételt ért el, és történetében először átlépte a 20 milliárd eurós küszöböt. A teljes 2012-es forgalom 20,86 milliárd euróra rúgott, a nettó nyereség pedig 1,81 milliárd eurón stabilizálódott, de a működési nyereségráta 50 bázisponttal csökkent.
A Danone világszerte 102 ezer embert foglalkoztat, 27 ezret Európában.
A francia cégcsoport a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. révén van jelen Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >