Megsértették a török nemzeti italt
Megbírságolt 220 ezer török lírára (22 millió forintra) egy állami vállalatot a török vámügyi és kereskedelmi tárca, mivel a cég egy jegestea hirdetésével „megsértette” az ayrant, a törökök nemzeti italává nyilvánított joghurtot.
A minisztérium emellett meg is tiltotta a Caykur állami vállalat Didi üdítőitalának reklámozását. Az ominózus Didi-reklámfilmben a török énekes, Ceza azt rappeli, hogy „megpróbáltam az ayrant, de elálmosított” – közölte vasárnap a Hürriyet című lap.
A minisztérium szerint a hirdetésben ok nélkül „sértették meg az ayrant”, ráadásul félretájékoztatják a vásárlókat, ami miatt csökkenhet a joghurtital fogyasztása. A tárca úgy vélte, a hirdetés hátrányos helyzetbe hozza a versenyben az ayrant forgalmazó cégeket.
Az ayran egy joghurtalapú üdítőital, amelyet Recep Tayyip Erdogan török elnök még kormányfői megbízatása idején, 2013-ban deklarált a törökök nemzeti italának. A politikus azt szeretné, ha honfitársai több ayrant, és kevesebb rakit (ánizsaromájú pálinkát) fogyasztanának. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >Jana Ice Tea Peach Zero
Büszkén mutatjuk be a Jana Ice Tea kínálatának legújabb tagját…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >