Megnyitották a HEPA nyugat-balkáni regionális irodáját Belgrádban
A szerb-magyar kereskedelmi kapcsolatok az utóbbi években kiemelkedően jók, és a befektetések szempontjából is jelentős előrelépések történtek a közelmúltban, a jövőben pedig további közös sikerekre lehet számítani – hangsúlyozta Hendrich Balázs, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója Belgrádban, ahol megnyitotta az ügynökség nyugat-balkáni regionális partnerirodáját.
Elmondta: ez a HEPA első európai partnerirodája, korábban Tokióban, Sanghajban és Isztambulban nyitottak hasonlót. Ez híven tükrözi azt, mely területekre szeretne a magyar export koncentrálni – tette hozzá.
Hendrich Balázs rámutatott, hogy a Szerbia és Magyarország közötti politikai kapcsolatok soha nem voltak ilyen jók, ami már olyan alap, amelyre a továbbiakban is lehet építkezni. A belgrádi jelenléttel közelebb kerülnek ehhez a térséghez, és könnyebben megérhetik, mire van az itt élőknek szükségük.
Elmondása szerint már nemcsak az áruk és a szolgáltatások népszerűsítésére koncentrálnak, hanem a tőkeexport promotálására is. Az irodák létrehozásának köszönhetően akár közös vállalatok jöhetnek létre, a felek tanulhatnak egymástól, és sokkal erősebb kapcsolatrendszer jöhet létre így, mintha csak kereskednének egymással.
A HEPA regionális irodáját Nemanja Milutinovic vezeti majd, aki július óta Magyarország belgrádi tiszteletbeli konzulja.
Az ünnepélyes megnyitón elhangzott, hogy Magyarország a 13. legjelentősebb külföldi befektető Szerbiában, és már a szerbiai befektetések is megjelentek Magyarországon. A kétoldalú kereskedelmi áruforgalom a múlt évben meghaladta a 2,5 milliárd eurót, hamarosan a hárommilliárdot is elérheti. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >Több mint 500 millió eurót ruházott be Szerbiában a Lidl az első öt évben
Az országban való működésének megkezdése óta eltelt öt év alatt…
Tovább olvasom >Bezárja üzemét Bosznia-Hercegovinában a Nomad Foods
A čitluki gyár bezárása decemberig történik meg és az intézkedéssel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >