Megnyerte a csokinyuszi-pert a Lindt&Sprüngli
A Lindt & Sprüngli fóliába csomagolt csokoládé nyuszija a másolatokkal szemben védelmet érdemel – mondta ki a svájci legfelsőbb bíróság a minap, és egyben elrendelte, hogy a Lidl tartózkodjon a hasonló termék árusításától Svájcban, a megmaradt készleteket pedig semmisítse meg.
A Lindt által becsatolt felmérések azt mutatják, hogy a márkával fémjelzett húsvéti csokinyuszik közismertek – jelezte a Szövetségi Bíróság hozzátéve, hogy – a két termék a egymással összetéveszthető még akkor is, ha némi eltérés van közöttük. A döntés egy tavaly a Lindt ellen ítélő svájci kereskedelmi bírósági határozatot ír felül.
A bíróság szerint a Lidl-készletek megsemmisítésének elrendelése arányos, különösen, hogy az nem magának a csokoládénak a megsemmisítését írja elő.
A svájci prémium csokoládékat gyártó Lindt az elmúlt években számtalan bírósági csatát vívott legkelendőbb termékeinek védelmében.
Bár a globális csokoládépiacon a növekedés az utóbbi időben lelassult, a Lindt&Sprüngli a piacnál jobban teljesített, mert a vásárlók hajlandók a cég prémium termékeiért és a megjelenő újdonságaiért többet fizetni.
Kapcsolódó cikkeink
Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >