Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands és a Manchester repülőtereket üzemeltető csoportja, a MAG, a repülőtéri vendéglátóhelyeken a vegán és alkoholmentes termékek értékesítésének megugrását látja, ami szerinte arra utal, az utasok etikusabban és egészségtudatosabban választanak.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A manchesteri repülőtéren található Giraffe étterem nyolcszoros növekedést tapasztalt vegán reggeli és brunch fogásainak eladásában, míg a londoni Stansted Wetherspoons 167%-kal több vegán chilit értékesített. A Costa Coffee-nál 25%-kal nőtt a kereslet a növényi alapú tejek iránt, és az összes MAG repülőtér és üzlet 10%-os növekedést jelentett ezen a téren. A teázó és kávézó vendégek többsége zabtejet kér, amelyet népszerűségben a szója- és kókusztej követ.
Jelentős a változás az alkoholmentes italok terén is: a Stansted Joe&The Juice üzletében 39%-kal nőtt a smoothie- és gyümölcsléeladások aránya, míg a WH Smithnél háromszoros a növekedés a bélrendszer egészségét támogató italok iránti keresletben. A Wetherspoons és más repülőtéri bárokban pedig erőteljesen megnőtt az alkoholmentes sörök és italok iránti igény.
A légitársaságok is igyekeznek alkalmazkodni a vegán opciók iránti kereslethez: a British Airways és a JetBlue menüjében zabtejet vezetett be, míg a LATAM Airlines és a német LSG Group is növényi alapú ételeket kínál a fedélzeten. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >