Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 13. 09:52

Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands és a Manchester repülőtereket üzemeltető csoportja, a MAG, a repülőtéri vendéglátóhelyeken a vegán és alkoholmentes termékek értékesítésének megugrását látja, ami szerinte arra utal, az utasok etikusabban és egészségtudatosabban választanak.

A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.

A manchesteri repülőtéren található Giraffe étterem nyolcszoros növekedést tapasztalt vegán reggeli és brunch fogásainak eladásában, míg a londoni Stansted Wetherspoons 167%-kal több vegán chilit értékesített. A Costa Coffee-nál 25%-kal nőtt a kereslet a növényi alapú tejek iránt, és az összes MAG repülőtér és üzlet 10%-os növekedést jelentett ezen a téren. A teázó és kávézó vendégek többsége zabtejet kér, amelyet népszerűségben a szója- és kókusztej követ.

Jelentős a változás az alkoholmentes italok terén is: a Stansted Joe&The Juice üzletében 39%-kal nőtt a smoothie- és gyümölcsléeladások aránya, míg a WH Smithnél háromszoros a növekedés a bélrendszer egészségét támogató italok iránti keresletben. A Wetherspoons és más repülőtéri bárokban pedig erőteljesen megnőtt az alkoholmentes sörök és italok iránti igény.

A légitársaságok is igyekeznek alkalmazkodni a vegán opciók iránti kereslethez: a British Airways és a JetBlue menüjében zabtejet vezetett be, míg a LATAM Airlines és a német LSG Group is növényi alapú ételeket kínál a fedélzeten. //

Kapcsolódó cikkeink