Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands és a Manchester repülőtereket üzemeltető csoportja, a MAG, a repülőtéri vendéglátóhelyeken a vegán és alkoholmentes termékek értékesítésének megugrását látja, ami szerinte arra utal, az utasok etikusabban és egészségtudatosabban választanak.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A manchesteri repülőtéren található Giraffe étterem nyolcszoros növekedést tapasztalt vegán reggeli és brunch fogásainak eladásában, míg a londoni Stansted Wetherspoons 167%-kal több vegán chilit értékesített. A Costa Coffee-nál 25%-kal nőtt a kereslet a növényi alapú tejek iránt, és az összes MAG repülőtér és üzlet 10%-os növekedést jelentett ezen a téren. A teázó és kávézó vendégek többsége zabtejet kér, amelyet népszerűségben a szója- és kókusztej követ.
Jelentős a változás az alkoholmentes italok terén is: a Stansted Joe&The Juice üzletében 39%-kal nőtt a smoothie- és gyümölcsléeladások aránya, míg a WH Smithnél háromszoros a növekedés a bélrendszer egészségét támogató italok iránti keresletben. A Wetherspoons és más repülőtéri bárokban pedig erőteljesen megnőtt az alkoholmentes sörök és italok iránti igény.
A légitársaságok is igyekeznek alkalmazkodni a vegán opciók iránti kereslethez: a British Airways és a JetBlue menüjében zabtejet vezetett be, míg a LATAM Airlines és a német LSG Group is növényi alapú ételeket kínál a fedélzeten. //
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >