Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands és a Manchester repülőtereket üzemeltető csoportja, a MAG, a repülőtéri vendéglátóhelyeken a vegán és alkoholmentes termékek értékesítésének megugrását látja, ami szerinte arra utal, az utasok etikusabban és egészségtudatosabban választanak.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A manchesteri repülőtéren található Giraffe étterem nyolcszoros növekedést tapasztalt vegán reggeli és brunch fogásainak eladásában, míg a londoni Stansted Wetherspoons 167%-kal több vegán chilit értékesített. A Costa Coffee-nál 25%-kal nőtt a kereslet a növényi alapú tejek iránt, és az összes MAG repülőtér és üzlet 10%-os növekedést jelentett ezen a téren. A teázó és kávézó vendégek többsége zabtejet kér, amelyet népszerűségben a szója- és kókusztej követ.
Jelentős a változás az alkoholmentes italok terén is: a Stansted Joe&The Juice üzletében 39%-kal nőtt a smoothie- és gyümölcsléeladások aránya, míg a WH Smithnél háromszoros a növekedés a bélrendszer egészségét támogató italok iránti keresletben. A Wetherspoons és más repülőtéri bárokban pedig erőteljesen megnőtt az alkoholmentes sörök és italok iránti igény.
A légitársaságok is igyekeznek alkalmazkodni a vegán opciók iránti kereslethez: a British Airways és a JetBlue menüjében zabtejet vezetett be, míg a LATAM Airlines és a német LSG Group is növényi alapú ételeket kínál a fedélzeten. //
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Vegetáriánus szakácsképzés indul jövőre Ausztriában
2025 elején a vegetáriánus gasztronómiára szakosodott szakácsképzés indul Ausztriában. Bár a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >