Meglepően savanyú a magyarok kedvenc gyümölcsös söre
Május 20-án tartották a Nyitott Főzdék Napját, amelyen országos program keretében nyitottak ki a magyar kisüzemi sörfőzdék. Az esemény alkalmából a résztvevők szavazhattak az év kedvenc gyümölcsös sörére, amely egy málnás savanyú főzet lett.
A Nyitott Főzdék Napja alkalmából Győr-Moson-Sopron vármegyétől egészen Borsodig várták főzdelátogatásokkal, sörkóstolókkal és új termékek bemutatóival az érdeklődőket a hazai sörfőzdék.
A nyílt nap kiemelt témája idén a „gyümölcs és a sör” volt, amely tételeket egyedi, kiegészítő címkével látták el, a főzdék vendégei pedig, kizárólag a rendezvény hétvégéjén, online voksolhattak a számukra legkedvesebb termékre.
A szavazás nyertese, mintegy 2500 szavazat összesítését követően a csempeszkopácsi Krenner Brewery Summer Fairy nevű terméke lett. A Krenner Brewery története 2018-ban indult, amikor a sörfőzőként tevékenykedő Krenner Balázs szeretett volna visszatérni szülőfalujába és egy saját főzdét alapítani. A sörfőzde 2020 szeptemberében kezdte meg működését egy teljesen átalakított, több mint 100 éves istálló épületében.
A győztes Summer Fairy egy savanyú berliner weisse alapra készült sör. A berliner weisse típus – ahogy a neve is árulkodik róla – Berlin környékéről származik. Olyan búzasöröket neveztek így, amelyek tejsavas erjedéssel készülnek, ennek köszönhető savanykás ízük, és ezért fogyasztották a berliniek különféle gyümölcsszörpökkel.
A Summer Fairy fanyarságára pedig a málna használata még jobban ráerősít. Alacsony alkoholtartalomú, hogy a fűnyírás, a kerti munka vagy napozás közben is nyugodtan fogyasztható legyen. A sör a következő év során a „Nyitott Főzdék Napja legnépszerűbb söre” medállal kerülhet forgalomba.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >