Meglepően savanyú a magyarok kedvenc gyümölcsös söre
Május 20-án tartották a Nyitott Főzdék Napját, amelyen országos program keretében nyitottak ki a magyar kisüzemi sörfőzdék. Az esemény alkalmából a résztvevők szavazhattak az év kedvenc gyümölcsös sörére, amely egy málnás savanyú főzet lett.
A Nyitott Főzdék Napja alkalmából Győr-Moson-Sopron vármegyétől egészen Borsodig várták főzdelátogatásokkal, sörkóstolókkal és új termékek bemutatóival az érdeklődőket a hazai sörfőzdék.
A nyílt nap kiemelt témája idén a „gyümölcs és a sör” volt, amely tételeket egyedi, kiegészítő címkével látták el, a főzdék vendégei pedig, kizárólag a rendezvény hétvégéjén, online voksolhattak a számukra legkedvesebb termékre.
A szavazás nyertese, mintegy 2500 szavazat összesítését követően a csempeszkopácsi Krenner Brewery Summer Fairy nevű terméke lett. A Krenner Brewery története 2018-ban indult, amikor a sörfőzőként tevékenykedő Krenner Balázs szeretett volna visszatérni szülőfalujába és egy saját főzdét alapítani. A sörfőzde 2020 szeptemberében kezdte meg működését egy teljesen átalakított, több mint 100 éves istálló épületében.
A győztes Summer Fairy egy savanyú berliner weisse alapra készült sör. A berliner weisse típus – ahogy a neve is árulkodik róla – Berlin környékéről származik. Olyan búzasöröket neveztek így, amelyek tejsavas erjedéssel készülnek, ennek köszönhető savanykás ízük, és ezért fogyasztották a berliniek különféle gyümölcsszörpökkel.
A Summer Fairy fanyarságára pedig a málna használata még jobban ráerősít. Alacsony alkoholtartalomú, hogy a fűnyírás, a kerti munka vagy napozás közben is nyugodtan fogyasztható legyen. A sör a következő év során a „Nyitott Főzdék Napja legnépszerűbb söre” medállal kerülhet forgalomba.
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >