Megkezdődött a Nemzetek Sajtversenye
Idén már 17 ország vesz részt a Nemzetek Sajtversenyén, amelynek selejtezője hétfőn kezdődött Budapesten.
A harmadik alkalommal megrendezett verseny szeptember 8-ig tart, az eredményhirdetés szeptember 13-án lesz a Budavári Borfesztiválon – közölte Gábossy Ádám, a rendező Szega Foods Kft. ügyvezetője a verseny hétfői megnyitóján.
A közönség a sajtokat a verseny megnyitójának színhelyén, a Budagyöngye bevásárlóközpontban, valamint a borfesztiválon kóstolhatja meg és adhatja le szavazatát, de voksolni a verseny honlapján is lehet – tette hozzá az ügyvezető.
A versenyben Magyarország mellett különleges vendégként van jelen az Egyesült Államok és kóstolhatók Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, az Egyesült Királyság, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország és Svájc sajtjai.
Szerepel a versenyben tehén- és juhtejből készült, de laktózmentes sajt is, állaguk alapján kemény és félkemény sajtok vetélkednek.
A megnyitón az adott nemzet versenyben szereplő sajtját a nagykövetségek vezető munkatársai mutatták be.
A verseny honlapjának ismertetője szerint Magyarország a Pater nevű, hagyományos érlelésű, tehéntejből készült apátsági sajttal versenyez. A Magyaralmás tejüzeméből származó, legalább 6 hétig érlelt korong alakú Pater különleges kézműves módszerekkel előállított sajt. Egyenletesen sárga színét a hozzáadott természetes sárgarépalének köszönheti. A sajt mentes minden hozzáadott adalékanyagtól. Szerkezete finom, számtalan szabálytalan alakú lyukkal, amelyek az érés során keletkeznek. Ízében egyaránt felfedezhető a sós és az édes zamat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja répcelaki ömlesztettsajt-gyártó üzemét a Savencia
Átszervezi magyarországi működését a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt.…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Az NKFH országos olívaolaj razziát indít az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében
A fogyasztók egészségének védelme és az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében a…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >