Megkezdődött a Nemzetek Sajtversenye
Idén már 17 ország vesz részt a Nemzetek Sajtversenyén, amelynek selejtezője hétfőn kezdődött Budapesten.
A harmadik alkalommal megrendezett verseny szeptember 8-ig tart, az eredményhirdetés szeptember 13-án lesz a Budavári Borfesztiválon – közölte Gábossy Ádám, a rendező Szega Foods Kft. ügyvezetője a verseny hétfői megnyitóján.
A közönség a sajtokat a verseny megnyitójának színhelyén, a Budagyöngye bevásárlóközpontban, valamint a borfesztiválon kóstolhatja meg és adhatja le szavazatát, de voksolni a verseny honlapján is lehet – tette hozzá az ügyvezető.
A versenyben Magyarország mellett különleges vendégként van jelen az Egyesült Államok és kóstolhatók Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, az Egyesült Királyság, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország és Svájc sajtjai.
Szerepel a versenyben tehén- és juhtejből készült, de laktózmentes sajt is, állaguk alapján kemény és félkemény sajtok vetélkednek.
A megnyitón az adott nemzet versenyben szereplő sajtját a nagykövetségek vezető munkatársai mutatták be.
A verseny honlapjának ismertetője szerint Magyarország a Pater nevű, hagyományos érlelésű, tehéntejből készült apátsági sajttal versenyez. A Magyaralmás tejüzeméből származó, legalább 6 hétig érlelt korong alakú Pater különleges kézműves módszerekkel előállított sajt. Egyenletesen sárga színét a hozzáadott természetes sárgarépalének köszönheti. A sajt mentes minden hozzáadott adalékanyagtól. Szerkezete finom, számtalan szabálytalan alakú lyukkal, amelyek az érés során keletkeznek. Ízében egyaránt felfedezhető a sós és az édes zamat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban lisztériás megbetegedések miatt visszahívtak sajttermékeket
A francia egészségügyi hatóságok 21 lisztériás megbetegedést azonosítottak, köztük két…
Tovább olvasom >Siófok, Budapest és Eger népszerűsége a nyáron is töretlen a magyar vendégek körében
Siófok továbbra is a legvonzóbb nyári úti cél a magyarok…
Tovább olvasom >Budapest éjszakai élete fordulóponthoz ért: tömegturizmus helyett minőségi újragondolásra van szükség
A hajdani pezsgő budapesti éjszakai élet mára látványosan megkopott –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >