Megkezdődött a Nemzetek Sajtversenye
Idén már 17 ország vesz részt a Nemzetek Sajtversenyén, amelynek selejtezője hétfőn kezdődött Budapesten.
A harmadik alkalommal megrendezett verseny szeptember 8-ig tart, az eredményhirdetés szeptember 13-án lesz a Budavári Borfesztiválon – közölte Gábossy Ádám, a rendező Szega Foods Kft. ügyvezetője a verseny hétfői megnyitóján.
A közönség a sajtokat a verseny megnyitójának színhelyén, a Budagyöngye bevásárlóközpontban, valamint a borfesztiválon kóstolhatja meg és adhatja le szavazatát, de voksolni a verseny honlapján is lehet – tette hozzá az ügyvezető.
A versenyben Magyarország mellett különleges vendégként van jelen az Egyesült Államok és kóstolhatók Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, az Egyesült Királyság, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország és Svájc sajtjai.
Szerepel a versenyben tehén- és juhtejből készült, de laktózmentes sajt is, állaguk alapján kemény és félkemény sajtok vetélkednek.
A megnyitón az adott nemzet versenyben szereplő sajtját a nagykövetségek vezető munkatársai mutatták be.
A verseny honlapjának ismertetője szerint Magyarország a Pater nevű, hagyományos érlelésű, tehéntejből készült apátsági sajttal versenyez. A Magyaralmás tejüzeméből származó, legalább 6 hétig érlelt korong alakú Pater különleges kézműves módszerekkel előállított sajt. Egyenletesen sárga színét a hozzáadott természetes sárgarépalének köszönheti. A sajt mentes minden hozzáadott adalékanyagtól. Szerkezete finom, számtalan szabálytalan alakú lyukkal, amelyek az érés során keletkeznek. Ízében egyaránt felfedezhető a sós és az édes zamat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >