Meghatározták az elektronikus cigaretta forgalomba hozatalának díját
Elektronikus cigarettát november elejétől 475 000 forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetésével lehet csak forgalomba hozni Magyarországon, a díjat márkanevenként, illetve hatáserősségenként kell megfizetni – tartalmazza az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) rendelete, amely a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg.
Az emberi erőforrások minisztere – a nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – szabályozta az elektronikus cigaretta, az utántöltő flakon és a dohányzást imitáló elektronikus eszköz forgalomba hozatalának és az ezzel kapcsolatos változások bejelentésére vonatkozó igazgatási szolgáltatási díjakat.
A díjat az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnek (OGYÉI) a Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára kell befizetni. A díj az OGYÉI bevétele, amelyet nyilvántartásában elkülönítetten kezeli.
A bejelentés visszavonása vagy elutasítása esetén a befizetett díjat az OGYÉI nem téríti vissza – tartalmazza a rendelet.
A rendelet meghatározza az utántöltő flakon és a dohányzást imitáló elektronikus eszközök forgalomba hozatalával kapcsolatos bejelentések igazgatási szolgáltatási díjait is, ezek megegyeznek az elektronikus cigarettáéval.
A forgalomba hozatallal kapcsolatos változás bejelentésekor márkanevenként és hatáserősségenként 306 000 forintot kell fizetni a különféle termékek után.
A rendelet november elején lép hatályba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink

Nem csak dohányboltok árusíthatnak elektromos cigarettát a jövőben
Nem csak dohányboltban lehet majd kapni elektromos cigarettát, ha az…
Tovább olvasom >
Az elektromos cigaretta használata segíti a dohányosokat a leszokásban
Az elektromos cigaretta egyre szélesebb körű elterjedése ugyan nem sarkall…
Tovább olvasom >
EU-bíróság: érvényes a dohánytermékekről szóló új európai uniós irányelv
Megerősítette a dohánytermékekről szóló uniós irányelv érvényességét szerdai ítéletében az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Hiphop, mint divatbarométer – mit árulnak el a dalszövegek a luxusmárkák sikeréről?
Ha lenne olyan munkaköri előírás, hogy naponta kötelező hiphopot hallgatni,…
Tovább olvasom >