Megfelelő marketingtámogatással növelhető a magyar borok hírneve
Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással – mondta Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára Budafokon, a Borász Szakma Kiváló Tanulója országos verseny díjátadó ünnepségén a kormany.hu beszámolója szerint.
A helyettes államtitkár kijelentette: Magyarország világviszonylatban is elismert bornemzet, az uniós támogatáspolitika következményeként történt tömeges ültetvénykivágás és a marketing hiányosságok ellenére is sikeres a magyar szőlészet és borászat.
Hangsúlyozta, hogy a jövő a minőségi, nagy hozzáadott értéket hordozó termékek előállításában és a már befutott márkák minél szélesebb körű megismertetésében van.
A magyarországi szőlő- és bortermelők 2014-től évente mintegy 29 millió eurós uniós támogatást kapnak, amely magában foglalja a szerkezetátalakítás, a promóció, a melléktermék-lepárlás támogatását és a beruházási forrásokat is – emelte ki.
Hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési kormányzat számára kiemelten fontos a szőlő- és borgazdálkodás, a magas színvonalú borászati oktatás és szakképzés. Példaként említette, hogy a tárca a közeljövőben átveszi a mezőgazdasági képzést végző intézmények fenntartói jogait.
A kormányzati szakmai munka fontos állomásaként beszélt a bortörvény tavalyi módosításáról is. Ennek célja a helyi sajátosságok fokozottabb figyelembe vétele mellett az egyszerűsítés, az eredetvédelmi szabályozás új alapokra helyezése, illetve a nem művelt ültetvények problémájának rendezésén keresztül a termőterület megóvása volt. A kormany.hu-n olvasható beszámoló szerint a helyettes államtitkár kijelentette, hogy a következő időszakban további kormányzati intézkedésekkel és jogalkotási eszközökkel segítik az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >