Megerősítette a magyar GDP-növekedési és inflációs előrejelzését az IMF
Magyarország a harmadik legnagyobb gazdasági növekedést érheti el idén az Európai Unióban a Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerdán ismertetett októberi felülvizsgált jelentése szerint.
Az IMF szerdán publikált európai regionális növekedési prognózisában megerősítette, hogy Magyarország hazai összterméke (GDP) 7,6 százalékkal nő a tavalyi 5 százalékos csökkenés után.
Az adat megegyezik az IMF október 12-én publikált világgazdasági kilátásaiban szereplő becslésével, amikor 3,3 százalékponttal javította az idei magyar GDP-növekedési előrejelzését az áprilisi várakozásához viszonyítva.
Az IMF adatai alapján Magyarországot az idén csak Írország (+13 százalék) és Észtország (+8,5 százalék) előzheti meg.
Az IMF szerint a magyar gazdaság növekedése jövőre 5,1 százalékra lassul. Ez szintén megegyezik a korábbi októberi előrejelzéssel, ami 0,8 százalékponttal gyengébb adat a tavaszi becslésnél.
Az IMF honlapján megjelent előrejelzés szerint 2023-ban 3,8 százalékkal nő a magyar gazdaság, az áprilisi várakozáshoz hasonló mértékben.
Az IMF szerdán megerősítette Magyarországra vonatkozó inflációs előrejelzését is. Az éves átlagos infláció eszerint a tavalyi 3,3 százalék után az idén 4,5 százalék, jövőre pedig 3,6 százalék lehet. Áprilisban az idei évre 3,6 százalékos, jövőre 3,5 százalékos inflációt jósolt. Az IMF 2023-ra a tavalyival megegyező, 3,3 százalékos inflációval számol Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >