Megállt a bútorok drágulása
A bútorok árának drágulása hosszabb távon továbbra is aggasztó képet fest Magyarországon, bár a legújabb adatok szerint enyhülni látszik az inflációs hullám. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2024 februárjában az átlagos fogyasztói árak 3,7 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. Habár a tartós fogyasztási cikkek ára összességében 2 százalékkal csökkent, a bútorok, mint például a konyhaszekrények és az étkezőasztalok ára emelkedett, ami főként az általános inflációs nyomás miatt történt.
Az IKEA egy árcsökkentési hullámot ígért be az év elején, de az árváltozásokat követve nem minden termék ára csökkent. A legfrissebb árfelmérések szerint 19-ből csak 7 esetben tapasztalható árcsökkenés, míg két tétel ára emelkedett a listán. Az árcsökkentés mértéke átlagosan 14,2 százalék volt, ami egyes termékeknél akár 20 százalékot is elérhetett.
Ez a változás azt mutatja, hogy bár az IKEA ígéretet tett az árcsökkentésre, de a valóságban a termékek ára inkább stagnált vagy emelkedett. Ezért a vásárlóknak érdemes körültekintően figyelniük az árváltozásokat, és lehetőség szerint kihasználni azokat az időszakokat, amikor az árak kedvezőbbek.
Összességében látható, hogy bár a bútorok árának drágulása valamelyest lassulni látszik, még mindig szembeötlő a növekedés, ami a vásárlókat komoly kihívás elé állítja. A kormánynak és a gazdaságpolitikának figyelemmel kell kísérnie az ilyen jellegű inflációs nyomásokat, és megfelelő intézkedéseket kell hoznia a fogyasztók védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Komoly kritikát kapott az adventi kalendárium
A termekkritikus nevű vlogger legújabb TikTok-videójában alapos kritikával illette az…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >