Megállt a bútorok drágulása
A bútorok árának drágulása hosszabb távon továbbra is aggasztó képet fest Magyarországon, bár a legújabb adatok szerint enyhülni látszik az inflációs hullám. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2024 februárjában az átlagos fogyasztói árak 3,7 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. Habár a tartós fogyasztási cikkek ára összességében 2 százalékkal csökkent, a bútorok, mint például a konyhaszekrények és az étkezőasztalok ára emelkedett, ami főként az általános inflációs nyomás miatt történt.
Az IKEA egy árcsökkentési hullámot ígért be az év elején, de az árváltozásokat követve nem minden termék ára csökkent. A legfrissebb árfelmérések szerint 19-ből csak 7 esetben tapasztalható árcsökkenés, míg két tétel ára emelkedett a listán. Az árcsökkentés mértéke átlagosan 14,2 százalék volt, ami egyes termékeknél akár 20 százalékot is elérhetett.
Ez a változás azt mutatja, hogy bár az IKEA ígéretet tett az árcsökkentésre, de a valóságban a termékek ára inkább stagnált vagy emelkedett. Ezért a vásárlóknak érdemes körültekintően figyelniük az árváltozásokat, és lehetőség szerint kihasználni azokat az időszakokat, amikor az árak kedvezőbbek.
Összességében látható, hogy bár a bútorok árának drágulása valamelyest lassulni látszik, még mindig szembeötlő a növekedés, ami a vásárlókat komoly kihívás elé állítja. A kormánynak és a gazdaságpolitikának figyelemmel kell kísérnie az ilyen jellegű inflációs nyomásokat, és megfelelő intézkedéseket kell hoznia a fogyasztók védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >