Megállt a bútorok drágulása
A bútorok árának drágulása hosszabb távon továbbra is aggasztó képet fest Magyarországon, bár a legújabb adatok szerint enyhülni látszik az inflációs hullám. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2024 februárjában az átlagos fogyasztói árak 3,7 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. Habár a tartós fogyasztási cikkek ára összességében 2 százalékkal csökkent, a bútorok, mint például a konyhaszekrények és az étkezőasztalok ára emelkedett, ami főként az általános inflációs nyomás miatt történt.
Az IKEA egy árcsökkentési hullámot ígért be az év elején, de az árváltozásokat követve nem minden termék ára csökkent. A legfrissebb árfelmérések szerint 19-ből csak 7 esetben tapasztalható árcsökkenés, míg két tétel ára emelkedett a listán. Az árcsökkentés mértéke átlagosan 14,2 százalék volt, ami egyes termékeknél akár 20 százalékot is elérhetett.
Ez a változás azt mutatja, hogy bár az IKEA ígéretet tett az árcsökkentésre, de a valóságban a termékek ára inkább stagnált vagy emelkedett. Ezért a vásárlóknak érdemes körültekintően figyelniük az árváltozásokat, és lehetőség szerint kihasználni azokat az időszakokat, amikor az árak kedvezőbbek.
Összességében látható, hogy bár a bútorok árának drágulása valamelyest lassulni látszik, még mindig szembeötlő a növekedés, ami a vásárlókat komoly kihívás elé állítja. A kormánynak és a gazdaságpolitikának figyelemmel kell kísérnie az ilyen jellegű inflációs nyomásokat, és megfelelő intézkedéseket kell hoznia a fogyasztók védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Erika Intiso az IKEA Csehország–Magyarország–Szlovákia új regionális ügyvezetője és fenntarthatóságért felelős igazgatója
2025 szeptemberétől Erika Intiso tölti be az IKEA regionális ügyvezetői…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >