Megállapodást írt alá a Tej Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés
Együttműködési megállapodást írt alá 2015. március 20-án a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés.
A Tej Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés együttműködésével a hazai tejfeldolgozók gyakorlatilag teljes egészét reprezentáló összefogás valósult meg a Terméktanácsban.
A megállapodás értelmében a jövőben a Magyar Tejipari Egyesülés közreműködik a Terméktanács munkájában, a Terméktanács álláspontjainak, szakvéleményeinek kialakításakor figyelembe veszi az Egyesülés véleményét, továbbá a két szervezet statisztikai adatszolgáltatási rendszere is összehangolásra kerül.
A megállapodást Mélykuti Tibor, a Terméktanács elnöke és Szautner Péter, a Magyar Tejipari Egyesülés ügyvezető igazgatója írta alá.
Mélykuti Tibor úr az aláírás kapcsán elmondta, hogy a Terméktanács, a Kormányzat és az ágazat minden szereplőjének közös érdeke, hogy szoros együttműködéssel javítsa a termékpálya szervezettségét, a tejpiaci környezet kiszámíthatóbbá és kiegyensúlyozottabbá tételét, valamint a tej- és tejtermékfogyasztás népszerűsítését és növelését. Ezt jelenleg leginkább a kvótarendszer megszüntetésére történő felkészülés indokolja. A Terméktanács továbbra is tagjai közé vár mindenkit, aki egyetért célkitűzéseivel, szeretne részt venni az ott folyó munkában és elfogadja a tagsággal járó feltételeket, továbbá érdekében áll a tejágazat fejlődése, az ágazatban élők boldogulása. Mivel a tejpiaci kérdések legnagyobb részében egyértelmű a piaci szereplők – tejtermelők, feldolgozók, kereskedők, fogyasztók – érdekközössége, a szervezett együttműködés kialakítása gyakorlatilag elkerülhetetlen.
Szautner Péter úr elmondta, hogy a Magyar Tejipari Egyesülés tagvállalatai – azaz Magyarországon tejfeldolgozást, tejtermékgyártást és forgalmazást végző kis-, közép- és nagyvállalatok – abban érdekeltek, hogy a termékpálya hosszú távon fenntartható és minden szereplőnek kiszámítható fejlődési lehetőséget nyújtson. Mind a tejtermelők, mind a tejfeldolgozással és forgalmazással foglalkozó tagvállalatok közös célja a magyar fogyasztók tejtermék fogyasztásának növelése. Az együttműködés nagyban segítheti ezt a folyamatot is, hiszen a Tejipari Egyesülés tagjai – ismerve és folyamatosan kutatva a hazai fogyasztói igényeket – segíteni tudják a tudatos közösségi marketing és egészséges életmódra és táplálkozásra nevelő programok kialakítását.
Ennek eléréséhez alapvető fontosságú a hazai és külpiacokon egyaránt versenyképes termékeket előállító feldolgozói szektor további fejlesztése és az ágazat összes szereplőjének hosszú távú és konstruktív együttműködése, amely megfelelő módon megvalósítható a Tej Szakmaközi szervezet és Terméktanács által biztosított kereteken belül.
Az aláírók egyetértenek abban, hogy létfontosságú az, hogy a 2020-ig tervezett Vidékfejlesztési Program előnyben részesítse az olyan magas hozzáadott értéket és új munkahelyeket teremtő ágazatok támogatását, mint az élelmiszeripar, azon belül is kiemelt hangsúllyal a tejipar. Az uniós támogatás „ráfér” a tejfeldolgozókra, mivel az üzemek fejlesztése az elmúlt időszakban elmaradt, új, modern és versenyképes technológiákra lesz szükség a jövőben ahhoz, hogy a hazai vállalatok és termékeik hosszú távon is megtarthassák és erősítsék piaci pozícióikat. A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mellett a hazai nagy termelő és feldolgozó cégeket is erősíteni és támogatni kell, mivel ezen szereplők rendelkeznek azokkal a kapacitásokkal, technológiai és know-how jellegű erőforrásokkal, amelyek nem csak a hazai piacon, hanem a környező országok piacain is versenyképessé tehetik a magyar tejtermékeket.
Kapcsolódó cikkeink
Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >Új helyszínen várja az érdeklődőket a Nébih Farm
Decembertől megnyitotta kapuját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megújult Nébih Farm,…
Tovább olvasom >Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >