Még szebb boltok és még szebb számok a Rossmann-nál
25 éves lett tavaly a Rossmann Magyarországon. Partnereik és a szakma több díjjal, a vásárlók pedig több költéssel „köszöntötték fel” az ünnepeltet. Flórián László ügyvezető igazgató az idei évre többek között egy minden tekintetben különleges törzsvásárlói rendszer bevezetését ígéri.
Melyek voltak 2018 legfontosabb eseményei és eredményei a Rossmann életében?
– A legkiemelkedőbb esemény egyértelműen a 25. magyarországi születésnapunk, és annak megünneplése volt, ahol szinte az összes munkatársunk, partnerünk és személyesen Rossmann úr is részt vett. Óriási show volt olyan sztárokkal, mint Rúzsa Magdi, Pataky Attila, Király Viktor… Felejthetetlen élmény volt mindannyiunk számára.
A „Hello Nyár!” kampányunkban Lilu és Árpa Attila küzdöttek egy zsúfolt strandon a maradék fekvőhelyekért, ősszel pedig a Rossmann-stílus kampányban mutatták be az általunk tervezett és ajándékként adott ágynemű-garnitúrákat. Stahl Judittal pedig elkezdtünk egy közös munkát az egészséges táplálkozás népszerűsítése, a saját márkás EnerBio termékcsalád bemutatása érdekében.
2018-ban – és most 2019-ben is – elnyertük a megtisztelő Superbrands címet, így immár ötszörös díjazottak lettünk.
A Nielsen Shopper Trends márkaérték kutatása alapján már ötödik éve rendelkezünk a drogériák között a legmagasabb márkaérték-indexszel. Az Advantage International felmérése szerint pedig a 13 nagy magyarországi lánc közül a legjobb kereskedőpartner vagyunk. A KPMG love brand kutatásában pedig az összesen 8 iparágat felmérő 140 márkából a 6. helyen végeztünk, a drogériák között az első helyen.
Számunkra ezek a legkiemelkedőbb visszajelzések sok más díj mellett, mert ezek mind a vásárlók, mind a partnerek, mind a szakma teljes vertikumát felölelik.
Milyen változásokat érzékeltek 2018-ban a piaci környezetben, és hogyan reagáltak ezekre, melyek voltak üzletpolitikájuk sarokkövei?
– Tovább nőttek a munkabérek, bővülő fogyasztást generálva. A Rossmann ebben a konjunkturális környezetben is kiemelkedő, 13,5%-os növekedést tudott elérni a tavalyi 15%-os fejlődés után, tovább növelve ezzel piaci súlyát, részarányát immár hetedik éve folyamatosan mind a drogériaszektoron belül, mind a teljes FMCG-piacon.
A hálózatépítés mindig fontos része volt a cég életének. A tavalyi év ilyen szempontból is kiemelkedően sikeres volt, hiszen tavaly 12 boltot sikerült nyitnunk, ezeket sokszor a kiváló kiegészítésnek bizonyuló élelmiszerboltok mellett. Bekerültünk 3 Tesco- és 4 Auchan-áruház üzletsorába. Három Lidl-áruház mellett, valamint végre a Duna Plázában is sikerült boltot nyitnunk. A legnagyobb és legszebb az Aréna Plázában üzemelő boltunk lett, amely 727 m² területen nyitott ki.
A választék területén továbbra is jellemző az egészséges termékek, illetve a minőségi, prémium termékek keresletének növekedése. Előbbire példa például a Norbi Update termékek egy kisebb szortimentjének belistázása, utóbbi igények kielégítésére pedig exkluzív, csak nálunk kapható választékokat igyekszünk találni.
Mire várnak maguktól 2019-ben, és mit várnak a piactól?
– Azt gondolom a tavalyi évvel elértük a konjunktúrahullám tetejét, ezért egyértelműen lassuló növekedésre számítunk mind a drogéria-, mind a teljes FMCG-piacon. A növekedést ugyan még mindig hajtja fogyasztásbővülés (amit pedig a reálbérek emelkedése), de az eladott darabszám nem igazán nő a piacon, a forgalombővülést szinte kizárólag az infláció és a premizálódás fogja segíteni. Ha ez nem lenne elég, a legutóbbi augusztusi Pláza Stop rendelet olyan szigorúra sikeredett, hogy valóban igen komoly mértékben visszafogta a fejlesztéseket. Ezért előtérbe került a korábban kevésbé fókuszban lévő boltok felújítása, illetve a költségek és a folyamatok a korábbiakhoz képest jóval kritikusabb kezelése.
A digitalizáció jegyében számtalan új informatikai fejlesztésen dolgozunk, amelyek a bolti munkatársaink és a vevőink számára is kényelmes, gyors szolgáltatásokat nyújtanak. Idén szeretnénk például mi is megjelenni az önkiszolgáló kasszák prototípusaival.
Ha a fejlesztéseket nézzük, az év abszolút első számú fejlesztése a Rossmann+ kártya bevezetése, ami minden korábbi aktivitást egy digitális platformra terelt. Ezek transzformálása után a Rossmann+-ból igazi törzsvásárlói kedvezményrendszert fogunk gyúrni, olyan belépési és kedvezmény szintekkel, amelyek minden más programhoz képest nagyságrendekkel előnyösebbek. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >