Még mindig sokkal drágább a hazai eper, mint az import
Terjed egy fotó a neten, ami megdöbbentő árkülönbséget mutat az importált görög eper és a hazai eper között. Míg az import eper negyedannyiba kerül, addig a magyar eper ára meghaladja a 8 ezer forintot kilónként. Ez a jelenség azonban nem annyira meglepő a szakértők szerint, akik magyarázatot adnak az árkülönbségre és az esetleges drágulásra az idei szezonban.
A Fruitveb, vagyis a Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet szerint az árkülönbség nem meglepő, mivel az eper szezonja már elkezdődött a déli országokban, ahol nagyobb mennyiségben és kedvezőbb áron termelik az epret. Az időjárási viszonyok miatt ezekben az országokban hamarabb érik az eper, és tömegesen jelenik meg a piacokon. Ezzel szemben a magyar eper még fűtött üvegházakból származik, ami magasabb termelési költségeket jelent. Az árak közötti különbség tehát a termelési módból és az időjárási viszonyokból adódik.
Braunmüller Lajos, az Agrárszektor főszerkesztője szerint a magyar eper szezonja még nem indult el, így az árkülönbség jelenleg a termelési körülményekből adódik. Az idei évben azonban remélhetőleg könnyebb lesz a helyzet a termelők számára, mivel az energiaárak csökkentek, ami kedvező hatással lehet a termelési költségekre. Emiatt bíztatóak az idei kínálat kilátásai, és várhatóan csökkenni fog az árkülönbség az importált és a hazai eper között.
Összességében tehát bár jelenleg magas az árkülönbség az importált és a hazai eper között, a szakértők szerint ez a termelési körülményekből adódik. Az idei évben azonban reménykedhetünk abban, hogy enyhülni fog az árkülönbség, és javulni fog a hazai eper kínálata a kedvezőbb termelési feltételeknek köszönhetően.
Kapcsolódó cikkeink
2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Agrárkamara: élénkül a kereslet a dió iránt, nőtt az ültetvények nagysága
A dió, a karácsonyi bejgli, a zserbó és a hókifli…
Tovább olvasom >Fogyasszunk minél több hazai diót!
Eljött a diós sütemények időszaka. Nem véletlen, hogy a karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >