Még mindig felhalmoznak az olcsó termékekből a fogyasztók
Az emberek nagy része továbbra sem mozdul ki szívesen otthonából (41%), és inkább felhalmoz (45%) az alapvető háztartási eszközökből és élelmiszerekből – mutat rá az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatása. Az EY Future Consumer Index felmérése szerint ebben a helyzetben a fogyasztók többsége kiadásaira is sokkal jobban odafigyel. A megkérdezettek kétharmada (64%) a mai napig csak a legszükségesebb termékeket szerzi be, közel felük (48%) pedig el is halasztotta az olyan komolyabb kiadásokat, mint az autó vagy a bútorok cseréje.
Mivel az emberek elsősorban online, a legközelebb eső vagy legszélesebb választékot kínáló üzletben vásárolnak, sokan már a COVID-19 első hulláma alatt kénytelenek voltak lemondani kedvenc márkájukról, és mást választani helyette. Ez a trend a második hullám alatt tovább fokozódhat az EY elemzése szerint.
– A COVID-19 hatására hosszú távon átalakultak a fogyasztói szokások. A vásárlók egyre jobbnak tartják a saját márkás termékeket, a vezető vállalatok árucikkeihez képest mára kevesebb minőségbeli különbséget látnak. Ez részben annak köszönhető, hogy az elmúlt években a fogyasztási cikkeket gyártó cégek az eladásra koncentráltak, és háttérbe szorult a márkaépítés. Ezzel szemben a kereskedők folyamatosan fejlesztették termékeiket. A pandémia okozta árérzékenység még jobban kiélezi ezt a versenyt – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. //
Kapcsolódó cikkeink
Továbbra is kedvelik a fogyasztók a sokcsatornás vásárlást
Az amerikai fogyasztók közel háromnegyede választja az omnichannel vásárlást. A…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >Méltánytalan a vállalkozások kezelése az online vásárlások területén
A vállalkozások online vásárlásával kapcsolatos, diszkriminatívnak tekinthető szabályozás témájában intézett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >