Magazin: Még magasabbra teszik a lécet a sonkamárkák
A sonkapiac szereplői optimisták. Vásárlóik igényei elkölthető pénzükkel egyenes arányban növekednek, aminek ez a prémium készítménykategória örömmel tesz eleget.
Lukács Attilától, a Pick Szeged Zrt. junior termékmenedzserétől megtudjuk:
– A rendelkezésünkre álló piackutatási adatok alapján a húsvéti sonkákat meghatározó „füstölt hús” és „füstölt-főtt hús” kategóriák összesített volumene 2018. március–április viszonylatban 3736 tonna volt, ami 5,6%-kal kevesebb a tavalyi év ugyanezen periódusaihoz képest. Az eladott mennyiség 75%-át a füstölt húsok, míg a forgalom fennmaradó 25%-át a füstölt-főtt húsok adták.
A mennyiségek elmaradásában valószínűleg az játszott jelentősebb szerepet, hogy a húsvét tavaly április elsejére esett, ami miatt eleve rövidebb volt a szezon. Másfelől a vásárlók egy része az ünnepekig nem kapta kézhez áprilisi fizetését, így viszont kevesebb elkölthető pénzzel gazdálkodhattak a családok.
Idén a húsvét meglehetősen későn lesz (április 21.), ami kereskedelmi szempontból szerencsés, hiszen az értékesítési periódus jóval hosszabbra tud nyúlni a tavalyihoz képest.
Hagyományos ízek, korszerű összetétel
A PICK termékpalettában megtalálható a fogyasztók körében közkedvelt Békebeli kötözött sertéslapocka, Békebeli sertéstarja, valamint a Békebeli sertésfrikandó is. A kínálatot színesíti a szezonálisan kapható Békebeli sertés hátsócsülök, valamint a comb legnemesebb részéből készülő, Békebeli diósonka.
– A PICK Békebeli füstölt termék ízfokozót, mesterséges színezéket nem tartalmaznak. Ezenkívül szója-, glutén- és laktózmentesek – mondja Lukács Attila.
A PICK szortimentjét a PICK frikandó sonka, PICK bajai sertéslapocka és a PICK kötözött sertéslapocka teszi teljessé.
A húsvéti akciós újságokon kívül hálózatspecifikusan másodlagos kihelyezésekkel fogják a figyelmet felhívni a vásárlásra, tudjuk meg a junior termékmenedzsertől.
Jó formában
– Sikeres tavalyi évet tudhat maga mögött a Pápai Hús a sonkapiacon, hiszen az elmúlt 10 év legnagyobb mennyiségű és árbevételű eredményét érte el ebben a kategóriában – nyújt információt Kovács László, a Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója. – Az idei évben további növekedésre számítunk. A magasabb kategóriás termékek szegmensében várunk elsősorban előrelépést, ahol Pápa tradicionálisan erős.
A trendekkel kapcsolatban elmondja, hogy a hagyományos érlelésű sonkák reneszánszukat élik, és elmozdulás várható a kissé szárított jellegű, alacsonyabb víztartalmú termékek felé.
– Célunk ebben az évben a Pápai brand további népszerűsítése és minősítése. Ennek erősítésére a termék minőségére jellemző csomagolási formát tervezünk – árulja el Kovács László. – A termék megóvása érdekében vákuumfóliázott csomagolást vezetünk be. Valamint tervezzük a hagyományos érlelésű termékek szortimentjének bővítését.
Elkötelezve az egészség mellett
2018-ban tovább folytatódott a prémium sonkák iránti kereslet növekedése, tapasztalják a Kométánál. Zab Gábor, a Kométa 99 Zrt. belföldi értékesítési igazgatója ezzel kapcsolatban elmondja:
– Úgy érzékelem, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak. Megnőtt az igény a kissé drágább, de jóval letisztultabb termékek iránt.
Ezt a fogyasztói trendet a Kométa főleg a speciális eljárással készült Kemencés termékcsaládjának kiterjesztésével, illetve sonkakülönlegességek piacra dobásával reagálta le. Utóbbira jó példa a vállalat Pedranzini márkanév alatt forgalmazott Bresaola érlelt marhasonkája vagy a 12 hónapig Olaszországban hagyományos eljárással érlelt Prosciutto Crudo ínyencsége.
– Jelenleg a sonkatermékek piacán a három kulcsszó: az ízélmény, az egészség és a kényelmi kiszerelés – állapítja meg Zab Gábor.
A cég kizárólag magasabb kategóriás készítményekkel készül a szezonra. Ilyenek például a Kemencés Sült Sonka, a Kemencés Pulykamell, illetve Csirkemell Sonka, a Kométa Prágai Sonka, illetve közkedvelt gépsonkájuk, a Kométa Ízes Sonka. A közelmúltban 25%-kal csökkentették a só használatát ezen termékeikben, a kiváló íz megtartásával.
– Folytatjuk az idén 20 éves Kométa márka további szisztematikus építését – mondja a belföldi értékesítési igazgató. – A termékbemutató reklámok mellett továbbra is elkötelezettek vagyunk az egészséges életmód mellett. Az ünnep kapcsán a húsvéti sonkatálak kiváló minőségű alapanyagának biztosítása mellett a mozgás fontosságára is fel kívánjuk hívni fogyasztóink figyelmét.
Fontos hír, hogy a 2019-es évtől az Alberto Contador által vezetett Fundación Contador Team kerékpároscsapat egyetlen szponzora a kaposvári Kométa lesz. Ennek következtében a csapat neve is megváltozik Kometa Cycling Teamre.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >