Még évtizedekig a vásárlók gazdasági aggodalmai határozzák meg az élelmiszeripart
A Dunnhumby adatelemző vállalat egy június végén közzétett kutatása szerint a fogyasztóknak a gazdaság és a személyes pénzügyi helyezetük miatti folyamatos aggodalma marad valószínűleg a következő 30 évben is az élelmiszervásárlási magatartás legfőbb mozgatórugója.
A 2017 és 2022 között gyűjtött adatokból kiderült, hogy élelmiszervásárlás során a többség számára az ár a kulcsfontosságú szempont, függetlenül attól, hogy mennyi pénzt keresnek. Az egyéb tényezők, mint például az egészség és a fenntarthatóság, csak azon vásárlók esetében versenyeznek az árral, akiknek a jövedelme meghaladja a 150 000 dollárt – állapította meg a Dunnhumby a „Grocery 2053: A Data-Driven Gaze into The Future” című tanulmányában.
Az élelmiszerláncok közül a Lidl, a Food 4 Less, az Aldi, a Costco, a Kroger tulajdonában lévő Fry’s, az Amazon, a BJ’s Wholesale Club, a H-E-B, a Shoprite és a WinCo vannak a legjobb helyzetben ahhoz, hogy profitáljanak a „fiskális konzervativizmus” trendből – állítja a Dunnhumby.
Az eredmények azt mutatják, hogy az élelmiszerüzleteknek továbbra is érdemes kitartaniuk a rekordmagas infláció közepette immár több mint egy éve követett és alkalmazott értékközpontú stratégiáik mellett.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: Lassú emelkedés kezdődhet a kkv-knál
Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak…
Tovább olvasom >A CAFE FREI fejlesztette az ALDI új saját márkás kávéit
Az ALDI Magyarország tovább bővítette együttműködését és termékfejlesztését a CAFE…
Tovább olvasom >Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >